dimanche 31 mai 2009

Harper récompensé par le prix humanitaire du Congrès juif canadien






Encore une fois

Après le B'Nai Brith, maintenant c'est le Congrès Juif qui lui donnent un prix "humanitaire".


(Passez le sac à vomi! Accès à l'information - Un F pour le gouvernement Harper )


Une organisation qui donne un prix "humanitaire" à Harper... Ça laisse songeur.

Juste ça, ça nous montre à quel genre d'organisation on a a affaire...

Aussi crédible que la mafia qui se présenterait comme modèle de moralité et d'humanisme.




Harper assimile l'attentat de Mumbai à un acte antisémite (13 mars 2009)
Discours du Premier ministre Harper rendant hommage aux victimes des attaques terroristes de Mumbai devant les Chabad Loubavitch  (12 mars 2009)
Prime Minister Stephen Harper holds a prayer book given to him by Rabbi Mendel Kaplan, left, during the grand opening of the Ernest Manson Lubavitch Centre in Thornhill, Ontario on Thursday, (March 26, 2009)
PMO hires 2 former White House staff to boost Canada's profile in U.S. Mike McCurry — who served as press secretary to former U.S. president Bill Clinton — and Ari Fleischer [NEOCON JEW], who held the same role under former president George W. Bush, have been hired to boost Canada's profile in the U.S., said Kory Teneycke, the communications director for the PMO. (April 16, 2009)
Justice : Harper veut permettre aux victimes de poursuivre les terroristes L'avocat de Toronto Aaron Blumenfeld, qui oeuvre au sein de la Canadian Coalition Against Terror, a affirmé que les familles des victimes canadiennes d'attaques terroristes réclament depuis longtemps une telle loi.(...) Le chef du NPD, Jack Layton, et le vice-premier ministre d'Israel, Silvan Shalom, figuraient aussi parmi les invités de la 29e Assemblée plénière du Congrès juif canadien. (31 mai 2009)
Canadian Jewish Congress to give Prime Minister Stephen Harper a human-rights award This is Harper's third major award from a Jewish organization in less than a year. Last June, Harper was awarded the B’nai Brith International President’s Gold Medallion. B'nai Brith said it was in recognition of Canada's efforts to fight discrimination and uphold human rights in Canada and around the world. Harper was the first Canadian to win this prize. Last December, the Conference of Presidents of Major American Jewish Organizations presented Harper with its first-ever International Leadership Award. (31 mai 2009)
Prime Minister Harper Receives Saul Hayes Human Rights Award / Le Premier ministre Harper reçoit le prix Saul-Hayes des droits de la personne (31 mai 2009)
PM Pledges Law to Let Terror Victims Sue Victims of terrorism could soon have the right to sue anyone who commits a terrorist act or anyone who funds terrorism, Prime Minister Stephen Harper told members of the Canadian Jewish Congress Sunday. (May 31, 2009)
Canada to allow terror trials PM Harper says proposed bill to permit lawsuits against terror groups, acts of anti-Semitism (June 1, 2009)
Ottawa to spend $1M on Holocaust education Creation of task force marks 70th anniversary of Canada’s rejection of Jewish refugees (June 1, 2009)
B'nai Brith Canada applauds Government anti-terrorism initiative (June 2, 2009)
Le ministre de la Sécurité publique annonce le dépôt d'un nouveau projet de loi visant à permettre aux victimes d'actes terroristes d'intenter des poursuites contre les auteurs de ces actes......et ceux qui les soutiennent "Le sénateur David Tkachuk (AGENT SIONISTE) est un grand défenseur des victimes d'actes terroristes. En déposant ce projet de loi aujourd'hui, je lui rends hommage pour les efforts qu'il a déployé à cet égard", a ajouté le ministre Van Loan.(2 juin 2009)
Une loi pour poursuivre les terroristes Dimanche, à Toronto, à l'occasion d'une rencontre du Congrès juif canadien, le premier ministre Harper a affirmé que cette loi enverrait un message clair aux terroristes et à leurs commanditaires: le Canada les tient juridiquement responsables de leurs actes. (2 juin 2009)
Terrorisme: milliards fictifs pour les victimes Ottawa a copié une loi américaine inéquitable et difficilement applicable (3 juin 2009)




Paraît qu'il y a des hordes d'avocats (français notamment) et des tonnes de poursuites déposées (surtout américaines) qui attendaient juste ça!


Harper appuierait une attaque préventive israélienne contre l'Iran

Ça aura valu la peine!

Harper et son combat contre l'antisémitisme

Berner le système immunitaire des Québécois

Le Congrès Juif Mondial

La secte



http://www.ziofascism.net/blog

Canada’s Shabbaz Goi on Parade

Harper, Ignatieff, Layton and May. All four leaders shamed themselves by bowing to Canada’s Zionist Power elite. Harper got two awards, for being Shabbaz Goi of the year.
These “Jewish groups” nothing but political lobbies, pressure groups, and outright fronts for Isr-el.
As Canadians face the new hassle and economic hit of the requirement of passports to cross the US border(where’s the ‘freedom’ with free trade?- by the way the shape of the War of Terror that mandates this ’security’ upgrading, was also written by Zionist J-w and current Prime Minister of Isr-el Benjamin Netanyahu, who celebrates the J-wish terror bombing of the King David Hotel every year), Harper turns his back on Canadians and supplicates at the feet of the Bronfman’s Canadian Jewish Congress.

Harper got an award from another J-wish group the same day! (scroll down to bottom of article to see)
Harper took the opportunity to announce new laws that will allow terrorism victims to sue their perpetrators for financial compensation… hmmm could be interesting… nothing about meeting with the Americans to relax the ridiculous border restrictions(Change.. that’s another one of those words like ‘free’ trade), but he’s willing to defend a group of thieves halfway around the world.

white_phosphorus_spray_planes
White Phosphorous, banned by civilized nations, dropped on heavily populated areas by terrorist terrorist rogue state Isr-el
Harper’s Chabad Lubovitch friends agree, we must be steadfast in support of Isr-el, no matter what.
hc5
And children?
And children.
gaza_three_dead_babies
J-wish foot-licker Ignatieff on the Gaza slaughter: “I was proud to stand with Israel, my party was proud to stand with Israel, during that hour of trial.”

Ignatieff : “I was proud to stand with Israel, my party was proud to stand with Israel, during that hour of trial.”
gaza_dead_child_face_rubble

“I was proud to stand with Israel, my party was proud to stand with Israel, during that hour of trial.”


Israhell's cowardly IDF targetted civilians with outlawed white phosphorous

Layton: Stronger ties with the “Jewish Community”

Layton Wants “Stronger Ties” With Zionist Powerbrokers
TORONTO - NDP Leader Jack Layton is making a pitch for stronger ties between his party and the Jewish community ahead of an award ceremony for Stephen Harper.
The Canadian Jewish Congress is to give the prime minister the Saul Hayes Human Rights Award at an event in Toronto. The award is given to an individual who has rendered distinguished service to the cause of human rights.
The CJC says Harper is getting the award for several reasons including his vigorous condemnation of anti-Semitism and his steadfast support for Israel.
Speaking before Harper, Layton said the CJC shares the New Democrats’ values when it comes to fighting poverty, discrimination, and advocating for the rights of First Nations.
This one says it all(emphasis, image, and comments in red are mine):
http://www.thestar.com/news/columnist/article/643445

Canada’s leaders swoon over Israel

Rosie DiManno
Have you hugged a Jew today?
Couldn’t hurt, on any day, given some worrisome trends in Canada – though less here than in Europe – to demonize both Jews and Israel, particularly via the rubric of anti-Zionism, which anybody with half a brain recognizes for what it is: The same old anti-Semitism tarted up in sleazy pedantic finery.
antisemitism
[this J-w, or Shabbat Goi reporter, needs to set the stage with Isr-el and predatory J-wry as a beleagured victim, and characterizes all anti-Zionism as anti-semitism... of course she would. This serves as a reminder, it is not just the National Post that is full of Zionist hate propaganda against defiant Goyim, the Sayanim(J-wish helpers of Isr-el) are all over Canada's media].
But yesterday, at the Beth Emeth Bais Yehuda synagogue in North York, the most astonishing thing happened. Leaders of Canada’s political parties got all gushy and goopy, practically falling over one another to show they love Jews – and Israel – best.[yeah soooo astonishing... never saw that comeing! Never seen politicians genuflect in the direction of the terrorstate!]
How gratifying this must have been for those assembled, and a wider constituency that has found itself besieged anew, bewildered and alarmed by the increasing brazenness of Jew-bashing in this country, a toxic debate that finds fertile soil in the political sludge of the Middle East.[yep the toxic Zionists have found fertile soil in Masonic, corrupt, child-molestor infested Canada]
There was Prime Minister Stephen Harper using the occasion to announce a new bill that would allow victims to sue perpetrators and sponsors of terrorism – whether individuals, organizations or foreign states – through Canadian courts, civilly.[except for victims of the terrorist state of Israhell]
And there was Liberal Leader Michael Ignatieff, sounding rather ticked that the Tories had thus pre-empted a private member’s bill on that very issue, which justice critic Irwin Cotler had planned to introduce in the Commons.
Jack Layton had no such bill in his back pocket – perhaps left it in his other pants – but was adamant that New Democrats stood four-square with the Canadian Jewish Congress as human-rights advocates, whilst denying that new-wave anti-Semitism is a phenomenon of the modern left.[he's going right with their script-book, instead of exposing the fact that the label "anti-Semite" isn't for people who don't like J-ws, it is for people the J-ws don't like]
The Green party’s Elizabeth May extolled Israel as “an exemplar of democracy” in the Middle East, while claiming violence in the region is fuelled by “petro-dollars to petro-dictators.” [the shabbaz Green was well-trained too!] The Bloc called in sick and was excused. [Duceppe for PM!]
Of course, this was the 29th plenary assembly of the CJC and none of the invited speakers would dare wrangle with their hosts on the details. But beyond the core consensus of a two-state solution in the Middle East, it’s always the details that kibosh any proposals for ending the Palestinian conflict, securing Israel’s security, or civilizing the discussion.
Harper was there to accept the prestigious Saul Hayes Human Rights award, named for a former CJC executive director, the first time it’s been given to a sitting PM. The standing ovation lasted for several minutes. While traditionally tilting Liberal, many Canadian Jews now embrace Harper as Israel’s staunchest defender.
“I am troubled, very troubled, by the degree in which opposition to the government of Israel has become, in some circles, an intellectual cover for anti-Semitic discourse,” Harper said, to rousing cheers.
“It is all too common nowadays for people to claim to support Israel and the Jewish people. Yet when Israel is attacked for the umpteenth time, because its enemies refuse to accept the right of the Jewish state to exist, these same people are quick to condemn Israel and accuse it of war crimes and to demand that it unilaterally suspend its right to self-defence.
“You will not hear that kind of double-talk from our government – ever.”
While certainly not all Jewish Canadians support Israel’s conduct, the Harper government has been widely praised for being among the first to cut aid to the Palestians following the election of terrorist-designated Hamas, withdraw from Durban II and refuse to sign a francophone nation summit anti-Israel resolution.
Ignatieff yesterday conceded no ground to Harper’s Tories on steadfastness with Israel.
First he teed off on Iran, “a dreadful regime that uses a great religion and then poisons the wellspring of generosity in that great religion with statements inspired by hatred. This is a state seeking weapons of mass destruction. This is a member of the UN denying another member of the UN the right to exist. Canada cannot be silent when one state denies another state their right to exist. Canada cannot be silent when a president of a state denies the Holocaust. And we cannot be in the room when the president of a state engages in vicious lies. Denial of the Holocaust is an unacceptable moral disgrace.”[Right with the Zionist playbook again, and no surprize]
Ignatieff reminded that his father was a Canadian diplomat who served on the UN committee that recommended partitioning Palestine – “a plan accepted by Jews, but rejected by the Arab world. Too much violence has followed.”
Five months ago, Ignatieff drew intense criticism for refusing to assail Israel’s protracted military assault on Gaza, in response to incessant rocketing of Israeli towns. “I was proud to stand with Israel, my party was proud to stand with Israel, during that hour of trial.” [Wow, Ignatieff you say all the right things... to out yourself as a pawn of homicidal maniacs who killed far more civilians than 'combatants, many of them documented as being deliberate. You really are scum]

As an elected politician, Ignatieff added, he is required to represent and listen to all factions. “But it does not mean agreeing with everyone and there are some lines I cannot cross. I cannot be neutral between a member of the UN and a terrorist organization. I cannot be neutral between democracy and terror. I cannot be neutral with historical facts. I cannot meet groups or appear on platforms with groups that have links or connections to terror.
“I cannot say one thing in a synagogue and another in a mosque.”
But Ignatieff, sensing electoral drifts ahead, warned against exploitation of solidarity with Israel as a partisan political wedge.
“It is reckless, reckless, for leaders to try to score points by branding one another as anti-Israel, to try to claim votes by claiming a monopoly on support for Israel. The true interests of Israel will not be served if Israel becomes a domestic political football in this country.”
Sounded a lot like third-and-long yesterday, though.
Rosie DiManno usually appears Monday, Wednesday, Friday and Saturday.
Stephen Harper also hopped over to the Simon Wiesenthal(the famous fiction author) event to grab another gratuitous ‘prestigious’ reward for his treachery against Canadians and betrayal of all human values in serving the powerful proponents of the terrorist state of Isr-el.
This is really weird, because none of the media mentioned this. Check out who the guest speakers were, Chertoff and Howard.
http://pr-usa.net/index.php?option=com_content&task=view&id=218179&Itemid=33
ATTN: News/Assignment/Arts/Community Editors
On Sunday, 2,200 people will gather at Toronto’s Roy Thomson Hall in the spirit of hope, solidarity and tolerance. The Spirit of Hope Benefit, created by Friends of Simon Wiesenthal Center, features international keynote speakers who will discuss contemporary issues including: the financial crisis; President Obama’s version of change; Iran’s nuclear and regional ambitions; instability in Pakistan; and the possibilities of peace in the Middle East.
Prime Minister Stephen Harper will be onsite to receive the prestigious Simon Wiesenthal International Leadership Award. In receiving the award, the Prime Minister follows in the footsteps of accomplished world leaders including President Ronald Reagan, Senator Ted Kennedy, the Dalai Lama and King Hussein of Jordan. The award is bestowed to leaders who best exemplify the values and actions of the late Simon Wiesenthal in the pursuit of justice and human rights.
What:                Spirit of Hope Benefit
NOTE: limited interview opportunities

When:                Sunday, May 31, 2009
Patron's Reception: 6 p.m. to 7 p.m.
Doors open: 7 p.m.
Main Presentation: 7:30 p.m.

Where:               Roy Thomson Hall
60 Simcoe Street

Award Presentation:  Prime Minister of Canada, The Right Honourable Stephen
Harper, to accept the Simon Wiesenthal International
Leadership Award

Guest Speakers:      Rabbi Marvin Hier, Dean and Founder, Simon Wiesenthal
Center
Silvan Shalom, Israel's Vice-Prime Minister
Secretary Michael Chertoff, Secretary of Homeland
Security, 2005-2009
The Honourable John W. Howard, Prime Minister of
Australia, 1996-2007
Ambassador John Bolton, America's Permanent
Representative to the UN

Performances by:     RyanDan, Canadian musical duo whose music is a mix of
pop, opera and classical
Why wasn’t this picked up by the media? Two J-wish awards in one day, is that pushing it?
http://www.pm.gc.ca/eng/media.asp?category=1&id=2598
PM receives the Simon Wiesenthal International Leadership Award

Continues to fight against anti-Semitism on the world stage

31 May 2009
TORONTO
Prime Minister Stephen Harper today received the prestigious Simon Wiesenthal International Leadership award. The award is bestowed on leaders who best exemplify the values and actions of the late Simon Wiesenthal in the pursuit of justice and human rights.
“I am particularly humbled since this organization’s namesake, Simon Wiesenthal, was a man whose commitment to the principles of freedom, justice and human rights is world-renowned,” said the Prime Minister. “We are inspired by his example and recommit ourselves to expose, confront and repudiate the evils of anti-Semitism and hatred, whenever and wherever they appear.”
The Harper Government has been firm in defending human rights and fighting anti-Semitism since taking office three years ago. When the United Nations Durban Review Conference turned into a forum for the promotion of hatred, Canada was the first country to withdraw. When Hamas formed the government of the Palestinian Authority and refused to drop its commitment to the eradication of the State of Israel and its people, Canada was the first country to suspend ties with and assistance to its government.
The Harper Government also supports the Task Force for International Cooperation on Holocaust Education, Remembrance and Research and partnered with Winnipeg’s Asper family, the province of Manitoba, the city of Winnipeg and thousands of private donors to build the Canadian Museum of Human Rights.
The Prime Minister received the award and made his remarks during the Friends of Simon Wiesenthal Centre’s Spirit of Hope Benefit at the Roy Thompson Hall.
And right on the heels of all this love, another gift to the “Jewish Community”.
Update(via Heidi Lore’s Musings)
*This is about as constructive as the Government Motors debacle.*
http://www.thestar.com/news/canada/article/643577

Ottawa to spend $1M on Holocaust education

Creation of task force marks 70th anniversary of Canada’s rejection of Jewish refugees
June 01, 2009
Canada will contribute nearly $1 million to create a three-year national task force to study and educate Canadians about the Holocaust.
Immigration Minister Jason Kenney announced the task force in Toronto this morning at the start of a conference on the Holocaust that marks the 70th anniversary of Canada’s refusal to let hundreds of Jewish refugees aboard the St. Louis from Hamburg, Germany dock in Canada. The ship was forced to return to Europe and the refugees dispersed to various countries. Many would not survive World War II.
Kenney “has broken the traditional Canadian mould” to be an unwavering friend and ally to the Jewish cause, Frank Dimant, executive vice-president of B’nai Brith Canada said in introducing the minister. The timing of the task force and conference are critical, Dimant said, as “Canadian universities have become a hotbed of anti-Semitism in the guide of anti-Zionism.”
He particularly commended Kenney and the Conservative government for its decision to boycott the recent Durban conference to review the results of the 2001 World Conference Against Racism, which Kenney said “degenerated into open and divisive expressions of intolerance and anti-Semitism.”
The work of the task force applies not just to the Holocaust, said Kenney, but also to the hatred behind the attacks on mosques in Canada. Education is a strong component of the task force, which will lead research and publish a teacher’s manual, a textbook for high school students and a documentary for teachers to use.
“It’s all about fairness to them,” said a Grade 7 teacher from Manitoba who teaches the Holocaust to her students. “Once (students) understand the exclusion of it, they can’t get enough of the story.”
A small group of supporters of the American war resisters in Canada picketed outside the Sutton Place Hotel where Kenney was speaking. Former U.S. soldier Kimberly Rivera has been living in Toronto with her family for two years fighting deportation to the United States. Her three months in Iraq, she said this morning, made her realize “It was wrong for me. Every person, no matter what they wear or what they believe deserves to be treated the same.” Rivera’s next court hearing is July 8.


2012: Pro-Israel Organization Rewards Stephen Harper for Whitewashing Israel's Human Rights Violations

 

 

 

 

 

Cela doit rester ainsi














TRADUCTION DU MÉMO ÉMIS PAR LE U.S. DEPARTMENT OF HOMELAND SECURITY "Domestic Extremism Lexicon"

House Considering Censoring Internet: Cleansing’ the Internet by Criminalizing Hurt Feelings

Des attaques militaires prévues contre les médias dissidents

US military recruiting 'hacker soldiers'

L'éternel retour des "extrémistes"




La police bientôt (officiellement) au contrôle de votre ordinateur ?
Tuesday, Jun 2 2009

Nous avons omis de vous parler de ceci … Cliquez sur l’image pour en savoir plus …




Paraît qu'il y a des hordes d'avocats (français notamment) et des tonnes de poursuites déposées (surtout américaines) qui attendaient juste ça!



Sécurité publique Canada

02 juin 2009 10h19 HE

Le ministre de la Sécurité publique annonce le dépôt d'un nouveau projet de loi visant à permettre aux victimes d'actes terroristes d'intenter des poursuites contre les auteurs de ces actes...
...et ceux qui les soutiennent

OTTAWA, ONTARIO--(Marketwire - 2 juin 2009)


Ottawa veut permettre de poursuivre les commanditaires d'actes terroristes

Une loi pour poursuivre les terroristes

Obama crée un "M. cyber-sécurité"

Obama va se doter d'un coordinateur chargé de la cybersécurité

Pentagon Cyber Command seen as threat to civil liberties

Cyber-tactics gain growing importance in Israel's warfare

That commenter on your blog may actually be working for the Israeli government

US Cybersoldiers Suit Up
Omitted from Obama’s speech was any mention of the ongoing employment of ‘hacker soldiers’ by the US military that are engaged in a cyberoffensive against other foreign state and non-state targets. Further missing from mainstream coverage is that this offensive is overwhelmingly privatized and is controlled by the largest of private defense contractors that have typically been in the business of selling to the US government jetfighters and complex missile and satellite systems.



22/07/09

Internet – Un champ de bataille. Après, que faire?


Il devient de plus en plus évident que l’Internet est en passe de se transformer en un véritable champs de bataille. Un espace virtuel, mais une guerre réelle. La blogosphère dérange, les échanges d’idées et d’information s’effectuent en temps réel, dépassant le filtre des médias traditionnels. C’est une guerre de l’information.

Les exemples sont nombreux, mais allons-y avec quelques-uns.

On apprenait cette semaine qu’un nouveau projet de loi déposé à Ottawa vise à octroyer plus de pouvoir à la police et aux agents du renseignement (SCRS) pour surveiller et espionner l’Internet en leur permettant l’écoute et l’interception électronique de communications sur Internet ainsi que la collecte d’informations personnelles sur les utilisateurs. Selon ce nouveau projet de loi annoncé par Peter Van Loan, le ministère de la sécurité publique, les fournisseurs de services Internet (ISP) pourraient se voir obligé de partager les données concernant la consommation d’un client, ce qui les pousserait donc à stocker ces informations pour tous leurs clients, en tout temps.

«Ça voudrait donc dire qu’on serait surveillé, en quelque sorte, en tout temps,» expliquait au Globe and Mail Richard Rosenberg, président de la B.C. Freedom of Information and Privacy Association, une association de défense de la vie privée et de la liberté d’information basée en Colombie-Britannique.

Un autre projet de loi introduit par Nicholson exigerait entre autre: Que les forces policières puissent obtenir des données de transmission (informations sur le routage) qui est envoyé ou reçu via le téléphone ou l’Internet si autorisé par un mandat.

Des compagnies de télécommunications de garder les données relatives à des communications spécifiques ou abonnés si ces informations sont nécessaires à une enquête et demandé par une ordonnance.

De permettre à la police d’activer à distance des dispositifs de repérage qui sont inclus dans certaines voitures et autres bidules électroniques tels que les téléphones cellulaires.

Le même type de loi permettant la surveillance de l’Internet sont en place dans plusieurs autres pays. En Angleterre, il s’agit du Regulation of Investigatory Power Act de 2000. Aux États-Unis, le USA PATRIOT Act de 2001 donnait de l’expansion aux surveillances électroniques de l’Internet qui sous l’administration Bush, autorisait la National Security Agency (NSA) à le faire sans mandats. Le Protect America Act de 2007 et le FISA Amendments Act de 2008 augmentaient encore plus ce pouvoir. En Australie, le Surveillance Devices Bill de 2004 et le Intelligence Services Act de 2001 donnent à peu près les mêmes pouvoirs aux autorités australiennes et leurs services du renseignement. En Nouvelle-Zélande, c’est la même histoire avec le Search and Surveillance Powers Bill qui a été introduit en septembre 2008. En Suède, le parlement a approuvé de nouvelles lois permettant les services du renseignement de filtrer les appels internationaux, les fax et courriels sans ordre de la cour.

Facebook

Facebook qui compte presque que 12 millions d’utilisateurs au Canada seulement et environ 250 mondialement, ne se gêne pas pour violer la vie privée de ses abonnés. On accumule vos données personnelles et les garde de façon indéfinie, même si vous fermez votre compte. Toutes ces informations personnelles deviennent la propriété de Facebook et seront partagées avec un million de fournisseurs tiers, sans compter la CIA.

La stratégie de cyberdéfense d’Obama

Aux États-Unis, un plan pour créer un poste de commande de la cyberespace sous le contrôle du Pentagone menace le droit à la vie privée et soulève de nombreuses inquiétudes diplomatiques. L’administration Obama soutient qu’elle veut protéger la nation de cyber-attaques et va de l’avant pour se préparer pour de possible opérations offensives contre des réseaux d’ordinateurs adversaires. Le Pentagone au contrôle d’un poste de commande d’intervention sur l’Internet. Tout ce qui a de plus rassurant. Les libertés civiles sous la responsabilité militaire du Pentagone et de ses contractants privés du secteur militaro-industriel.

Le futur de la censure sur Internet

Nous connaissons tous la censure de l’Internet par le régime communiste chinois. Mais l’Australie vient de nous donner un autre aperçu de ce que sera le futur de la censure sur Internet. Le gouvernement australien vient de produire une liste de 1 370 sites Internet bannis. Présentement, il s’agit d’un projet pilote volontaire auquel les fournisseurs d’Internet peuvent se soumettre. Mais si l’expérience est concluante est qu’ils en fassent une loi, quiconque mettra un lien sur son site vers l’un de ces sites interdits par la liste noire du gouvernement sera passible d’une amende de $11 000 par jour. Non seulement il sera un crime de reproduire le contenu d’un site Internet interdit, mais même le simple fait de reproduire son adresse le sera.

Ce n’est pas uniquement similaire à l’interdiction de certains livres. C’est comme interdire des livres et interdire de prononcer leur titre. Cela représente beaucoup d’interdictions. Mais voici la partie tortueuse: le gouvernement ne va même pas dire quels sont les sites interdits! C’est un secret. Alors, il existe 1 370 sites Internet qui pourraient résulter en une poursuite judiciaire contre vous si vous vous trouvez en Australie, mais vous ne pourrez pas savoir lesquels jusqu’à ce que vous tombiez sur l’un d’eux.

La police de la pensée

Le Ministre des affaires étrangères d’Israël a annoncé la création d’une nouvelle police de la pensée pour mener une guerre sur l’Internet. Le gouvernement va commencer à payer des anciens militaires et autres jeunes pro-israéliens parlant différentes langues pour se promener sur différents sites, blogs et forums sur Internet et ainsi influencer les débats en faveur d’une image positive d’Israël. L’establishment lui donnera le nom «d’escadron de guerre Internet». Cela va probablement par leur sauter en plein visage comme un vieux pétard parce que la blogosphère va maintenant simplement assumer que TOUS les commentaires pro-Israël sont de la propagande payée. Il faut contrôler la pensée, criminaliser certains segments de celle-ci, intimider. On va même chercher à criminaliser les comparaisons entre les israéliens, sionistes et juifs avec les nazis.

Peu à peu, la police de la pensée s’installe. C’est sur Internet que cette guerre va bientôt faire rage. Vous êtes sur le champ de bataille, avec vos pensées, votre ordinateur et vos données privées. Plus rien ne vous appartient, tout pourra être retenu contre vous. On commence par criminaliser certaines choses, puis peu à peu, c’est la dissidence politique et la critique du gouvernement qui deviendra un crime. C’est le gouvernement et les militaires qui vous dicteront ce qui est permis de penser et ce qui ne le sera pas. À moins qu’on renverse la vapeur et qu’on réalise qu’Internet est le dernier vrai bastion de la liberté au sens large et de la liberté d’expression en particulier.

La pourriture Rothschild

L'histoire de l'empire Rothschild, d'après des sources faisant autorité en la matière.

Waters Flowing Eastward

The War Against the Kingship of Christ
by L. FRY (Paquita de Shishmareff)
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Edited and Revised by The Rev. Denis Fahey, C.S.S.P., B.A., D.Ph., D.D.
(Professor of Philosophy and Church History)
Denis Fahey
The Reverend Denis Fahey, C.S.SP., D.D, D.PH., M.A
Editor of Waters Flowing Eastward
Product Details:
ISBN: none
Format: Paperback, 283pp
Pub. Date: 7th Edition, 1998
Publishers:

GSG & Associates Publishers
P.O. Box 590
San Pedro, California 90733 United States
Phone 310-548-3455
Email: gsgbooks@sbcglobal.net
FLANDERS HALL PUBLISHING COMPANYP.O. Box 10726 New Orleans, LA. 70181
THE LIBRARY
THE UNIVERSITY OF NORTH CAROLINA AT CHAPEL HILL
Afterward he brought me again unto the door of the house; and behold waters issued out under the threshold of the house eastward ... Then said he unto me, These waters issue out toward the east country, and go down into the desert, and go into the sea.
EZEK. XLVII. 1, 8.
It was in the 1950-5 that the Catholic theologian and writer, the Reverend Denis Fahey of Dublin offered to edit a new edition of Mrs. Fry's book. During his lifetime he was unable to allow his name to appear as its submission for Eccleiastial Censorship might have led to complications. The foreword and appendices and a number of notes to the present edition were the work of Father Fahey.
The authoress, Mrs. L. Fry, was married to one of the aristocrats of Czarist Russia and she suffered harrowing experiences in the days of the Bolshevist Revolution. This first hand knowledge of Communism in action has given authority to her writings. For many years she was associated with the work of the late French priest Monseigneur Jouin, helping hime in his researches into the atheistic and Judeo-Bolshevist plot against Christianity.
1st Edition 1931
2nd Edition Revised 1933
3rd Edition Revised 1934
4th Edition Revised 1953
5th Edition Enlarged 1965
6th Edition 1988
Copyright 1988 Flanders Hall Publishers
CONTENTS.

PUBLISHER'S FOREWORD.
PREFACE.
PART ONE. ZIONISM.
CHAPTER I. The Balfour Declaration
CHAPTER II. The Jewish Community: its Spirit and Organization
CHAPTER III. New Links between Communities
CHAPTER IV. Ginzberg the Interpreter of Jewish Aims
CHAPTER V. Zionists and Anti-Zionists
CHAPTER VI. Ten Years of Zionism
PART TWO. THE PROTOCOLS.
CHAPTER I. How the Protocols Came to Russia
CHAPTER II. How an American Edition Was Suppressed
CHAPTER III. More Attempts at Refutation
CHAPTER IV. Text and Commentary of the Protocols
Concluding Passage From The Epilogue Of Nilus
CHAPTER V. Jacob Brafmann and his Work
The Writing on the Wall
The Kellogg Palestine Pact
PART THREE. SOVIETIZATION OF THE BRITISH EMPIRE AND THE UNITED STATES.
CHAPTER I Fabianism
CHAPTER II Freedom and Planning
SUPPLEMENTS
APPENDIX I. The State Of The World
APPENDIX II. The Berne Trials
APPENDIX III. The Rulers Of Russia
GENERAL INDEX.
INDEX to PROTOCOLS.

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L.B. Woolfolk

The Great Red Dragon

The
OR
LONDON MONEY POWER
BY
L . B . WOOLFOLK
Great Red Dragon
CINCINNATI :
GEORGE E. STEVENS
39 W. Fourth St. 1890
This work is divided into three parts :—
Part I gives a History of the Rise of the London Money Power.
Part II proves that this Imperialism of Capital — the London Money Power — is foretold in prophecy, under the symbol of the Great Red Dragon.
Part III gives the Remedy for the industrial evils that afflict our country . (This part is not scanned)
There are many persons, perhaps, who will be deeply interested in Part I, and Part III, Who will feel but little interest in the prophetic portion of the work . The work is so arranged that all such persons can skip Part II, and pass from Part I to Part II, without any break in the connection of thought : though they will miss the most striking delineations of the character and the activities of the Money Power.
On the other hand, those who are interested in the prophetic aspect of the work, will find its structure in proper logical arrangement as a prophetic exposition ; since it is necessary to present the history of the Money Power, before the symbols of prophecy can be applied to it.
This work is the outgrowth of a life of thought, largely directed to the study of Prophecy, History, and Political Economy . Indeed, the work is the product of original thought . Its historical portion is the history of an Imperialism whose existence has been hitherto unrecognized.—Its remedy is based upon principles of Political economy that have never before been presented to the world.—Its Prophetic Exposition is part of a System of Prophetic Interpretation that is entirely new . The Author may therefore claim the indulgence due to a pioneer, whose movement is over a pathway unsmoothed by the progress of earlier thought.
As no history of the London Money Power has ever been written, the Author has been under the necessity of gathering his facts from newspaper items, and from the statements of individuals whose reliability is above question . His store of facts has been constantly increasing down to the present time . Some important facts he has learned since the publication of this work began ; other facts he learned too late for them to appear in the present edition.—No doubt, in every community facts are known which illustrate the course of the Money Power in this country . These facts will doubtless soon be published ; and it is hoped that ere long a full and connected history of the Rise of the Money Power may be given to the world.

PART I

HISTORY OF THE RISE

OF

THE LONDON MONEY POWER

Chapter I RISE OF THE MONEY POWER—FIRST ERA

I . INTRODUCTION

AN Imperialism of Capital has grown up within the last two centuries from small beginnings, until it is now the mightiest power that has ever existed on the earth . It is an Imperialism mightier than the empire of the Caesars, grander than the empire of Napoleon in the hour of his highest glory . In comparison with it all other empires sink into comparative insignificance . This titanic power is the Imperialism of Capital, which I call, by way of distinction, the Money Power.

1st The Money Power Defined

I do not mean by the Money Power to include any persons possessed of property, who are engaged in independent business enterprise . I do not mean any American business men, or business Companies engaged in independent business enterprise, whether they be farmers, merchants, manufacturers, bankers, miners, builders, or persons engaged in any department of business enterprise . The Imperialism of Capital to which I allude is a knot of capitalists—Jews almost to a man—who their headquarters in the Money Quarter of London, in Threadneedle street, Lombard, and other streets in that vicinity, where bankers have their habitat . These Jew capitalists have succeeded in centralizing in their own hands the industry and commerce of the earth.—They own almost all the debts of the world,—the debts of nations, states, counties, municipalities, corporations and individuals,—amounting in the aggregate, it is estimated, to seventy-five billion dollars, on which they are annually receiving about four billion dollars of interest.—They own the manufactories, the shipping, and the commerce of Great Britain, and most of the manufactures, shipping and commerce of the whole world.—They have attained control of the industry and trade of the whole earth ; and are rapidly centralizing all business in their own hands . They hold possession of all the great lines of trade and business of all kinds, and they regulate all prices by their own arbitrary methods.—These Jew Money Kings have established a grand Imperialism of industry, commerce and wealth, which is thoroughly organized, and rules in the sphere of industry and trade with autocratic sway.
In our age, capital is king . This Money Power of the Money Quarter of London is the only grand preeminent Imperialism existing on the earth . Monarchs severally rule their own dominions, and no one of them has preeminent power . The Imperialism of Capital, in our time, stretches the arms of its power over the whole earth ; it alone sways the nations with preeminent rule . It buys all the products of the earth : it fixes all prices of all commodities without regard to the law of supply and demand, by its own arbitrary will . It is Imperial over industry and trade, and none can resist it . It is rapidly progressing toward its ultimate aim, of possessing itself of all the world's wealth and all the world's property . If things remain as they are, these jew money kings will, at no distant day, have achieved their aim, and will own the earth in fee simple.

2nd Discovery of Existence of Money Power.

The world will be surprised at the statement that such grand Imperialism of Capital exists . For it has grown up so silently, and has veiled its operations in such secrecy, that its very existence is unsuspected . The Author was as ignorant of the Money Power as all the rest of the world outside of the ring, until, when visiting England many years ago, he, through a combination of circumstances unnecessary to mention here, became acquainted with the existence of this grand centralization of Capital in England, and was given a pamphlet that was intended for private circulation . This pamphlet, and the boastful statements of the Englishman who gave it, imparted to the Author information which is carefully kept from the general public . Quotations will be made from this pamphlet later on in this work . No confidence is thereby violated, and its statements ought to be known to the world.
Thus informed of the existence of the Money Power, the author has watched its progress for over twenty years . As events occurred, his mind, strongly magnetized, as it were, by this subject, seized upon and gathered to itself all facts bearing upon the question . A newspaper item, meaningless to others, was to him an important historical fact in the rise and growth of the Money Power . He has thus, point by point, gathered the materials for the sketch which here follows.
Before quoting from the pamphlet just mentioned, it will better, in order to give consecutiveness to the subject, first trace the rise of the Money Power ; and then to make quotations, to show that it was already a grand Imperialism in the decade extending from 1860 to 1870.

II . FIRST ERA IN THE RISE OF THE MONEY POWER.

The Money Power of the World had origin in small beginnings, in the 18th century ; but it has reached its grand development in our own age . It had its origin in the British East India Company, and has grown up so quietly that its grand centralization has not attracted the attention of mankind . Indeed, it has only become powerful enough in our own age, to produce startling effects upon the industry of the world.
In the ages before the invention of the steam engine, the chief commerce of the world consisted in the interchange between the Temperate zone and the Tropics . There was but little interchange between the different countries of the Temperate zone ; for all having the same climate and agricultural productions, each country produced sufficient for its own consumption ; and, all manufactures being wrought by hand, each country had enough manufactures for the supply of its own needs, except a few articles of luxurious consumption . The chief commerce of the world consisted in the exchange of some of the products of the Temperate zone, especially specie, for articles of luxurious consumption, sugar, tea, coffee, indigo, opium, and the spices, contributed by the Tropics to the commerce of the world.
This commerce has always enriched the nation which carried it on, and made its merchants the great commercial magnates of the earth.
In Ancient Times, the Phoenicians possessed it for two thousand years, and it made them the great merchants of the earth . The share of Egypt in the traffic gave to that country its great wealth in the early eras of the monarchy . In the age of Solomon, the Jews possessed the Eastern end of the traffic for a generation, and it so enriched them that silver was in Jerusalem as stones . The development of this commerce was the sphere in which was displayed the proverbial wisdom of Solomon, and it constituted the chief glory of his reign.
The power of the Assyrian Empire was largely based upon the possession of the Eastern end of this commerce ; the conquests of the Empire along the Mediterranean, having broken up the old line of the trade by way of the Red sea.
To obtain possession of this commerce was the aim of the conquests of Nebuchadnezzar, the founder of the Babylonian Empire . He carried the traffic through Babylon, and up the Euphrates, across Syria and Asia Minor, and gave the western end of the traffic to the Lydians and the Ionian Greeks . This was the origin of the proverbial wealth of Croesus, which the Greeks, in their ignorance of the commercial relations of the East, attributed to the gold washed from the placer mines of the river Pactolus . The possession of the Western end of the trade, at this time, awakened the Greeks from the lethargy of barbarism, and stated the race upon its grand career of civilization.
The hostility of the Greeks to Persia, which caused the burning of Sardis, and led to the Persian wars, no doubt originated in the fact that Persia gave the traffic back to the Phoenicians, who restored it to its old route by way of the Red sea.
After the Christian Era, the Venetians took possession of the traffic and it made them the great merchant princes of the Middle Ages.
The discovery of the passage around Cape Good Hope gave the traffic into the hands of the Portuguese, who kept it for a century . Then the Dutch, the French and the English organized trading companies which competed with each other for the possession of this great East India trade, now, since the passage around Cape Good Hope, swelled into much larger proportions than in former times . Britain was slow to engage in it, and during the Seventeenth Century made only feeble efforts, productive of little result . In the early part of the Eighteenth Century, the British East India Company was reorganized and put in successful operation . In return for a loan of fifteen million dollars to the British government, a large sum for those days, it received a charter, giving to it the exclusive right to trade with all countries of the Indian and Pacific Oceans, between Cape Horn and Cape Good Hope.
From this time the East India Company made rapid growth in prosperity and power.
In the various wars of the Eighteenth Century between Great Britain and her commercial rivals on the Continent, the bull-dog pluck of the British sailors, and their superior nautical skill gave to British vessels so great an advantage in naval combats as secured to Britain a maritime supremacy . The British East India Company prospered, not only by the usual gains of traffic, but also by taking possession of the trading stations of its commercial rivals from which they were dispossessed by conquest.
In the great Seven Years' War, continuing from 1757 to 1764, Great Britain dispossessed France of all her colonial possessions . In India, at the same time, through the genius and energy of Clive, the British East India Company laid the foundation of its imperial greatness . Historical authorities date the rise of the East India Company to imperial power at the victory of Plassy, 1757 A.D. In 1764, it was an empire exercising imperial sway in Bengal over a territory containing a population of forty millions, and yielding larger revenues than those of the Austrian empire, at that time the greatest European power.
In 1764, the British East India Company was the grandest and richest corporation in the world . It was the only corporation which ruled a territorial empire . It was enriched by traffic, by the extension of its trade through the conquest of the trading stations of its Continental rivals and by the wholesale plunder of India.
It had been from the first the best investment of capital to be found in the British Islands . Its stock was eagerly taken by all who had the means . The mercantile class took as much stock as they could afford ; but, as we know, merchants usually have little more capital than they need for their regular business . The British Landed Aristocracy had large incomes from their estates ; and being under a necessity of seeking the best investments, in order to portion their younger children, they made large investments in the East India Company . But the great Capitalists of that age were the Jews . They were the money holders . They subscribed largely to the stock ; and as, in each generation, the stock of the Aristocracy was sold to portion younger children, the Jews, always economical, always full of money, and always in search of the best investments, bought the stock thrown upon the market . Thus it came to pass that the greater part of the stock of the East India Company, and of the other companies afterwards organized out of the dividends of that great company, fell into the hands of the Jews . The Jews became the great Money Kings of the world.
Under the impulse of Jew exactions, the career of the East India Company in India was a continued series of trickery, wrong, exaction, theft, robbery and murder . In the Eighteenth Century, the Mogul empire was in the last stages of decay ; and the East India Company, in its dealings with the native states and Princes of India, constantly shifted its ground as expediency required, sometimes treating them as independent states, and sometimes, as dependencies of the Mogul empire . It hired its soldiers to one native prince, to enable him to conquer another : it sold its favours on every side ; and when the opportunity came, it devoured the treasures and the territory of friends and foes alike . History presents no career of conquest, in which fraud, deceit and rapine were so blended as in the conquest of India by the East India Company . It was the first example in the history of the world of a trading corporation becoming an imperial power ; and its imperial rule was marked by the rapacity, chicane and fraud that characterizes a great corporation in the soulless and conscienceless pursuit of gain.
From 1764, the East India Company had control of the grand trade between the Temperate zone and the Tropics . It continued its conquests in India until, in 1857, the date of the Sepoy mutiny, it ruled almost the whole peninsula . The Money Kings who controlled it, possessed an empire compared with which the possessions of the Phoenicians and Carthaginians, and all their predecessors were as nothing, and they attained a domination over industry and trade without a parallel in the annals of the world .

De mai 68 à Bush

Le trotskyisme engendré un grand nombre d'idiots utiles du système (tant au USA -les néocons- qu'en France et ailleurs) qui ont notamment demandé d'"intervenir" en Irak pour "chasser le tyrans fasciste Saddam Hussein".

exemples:


Zemmour (juif) face à André Glucksmann (juif)
Bruckner (juif)_Dantec_Halter

Ce que le créateur de ce vidéo ne semble pas avoir remarqué, c'est l'identité judaïque de ces individus, et le fait que la guerre en Irak visait à protéger Israël...



Voici plus bas, un article d'une juive définitivement pro-sioniste.




Mai 68 : «Ils sont tous des juifs allemands»

40 ans après mai 68, la France n’en finit pas de se questionner sur cette révolution manquée. Mais fait encore plus troublant, comment se fait-il qu’autant de Juifs aient participé à ce mouvement de révolte, ébauche révolutionnaire au sein d’une démocratie en paix ?
1968, Israël a 20 ans. Les baby-boomers aussi. Mais le monde frissonne. Une vague rouge s’apprête à emporter les démocraties libérales, un vent libertaire souffle du côté des démocraties populaires. Mai 68 renoue avec la pensée marxiste. La contestation révolutionnaire s’en prend à la superstructure, l’Etat et ses appareils : la culture, l’université, l’unité de production, la famille, l’autorité, la hiérarchie, le rapport de classe.
Délégitimisation du pouvoir
Comment se fait-il qu’une démocratie représentative post-industrielle, vivant en paix au sein de l’Europe Unie (fin du processus de décolonisation) se voie délégitimée par une partie de ses citoyens alors qu’ils jouissent de droits civiques, politiques et sociaux ? Le fait est unique : une révolution s’ébauche en Occident et un vent de liberté souffle au cœur des démocraties populaires en pleine guerre froide. La crise d’autorité que représentent les émeutes de 68 met en lumière l’influence des minorités politiques en démocratie alors que celle-ci est supposée reposer sur le principe de majorité. Ainsi, une petite minorité comptant une grande force d’action peut équilibrer et même dépasser une majorité peu active car l’influence politique est fonction de l’action entreprise et non du nombre de participants. Phénomène sans précédent, les protestataires nient la légitimité des dirigeants élus démocratiquement. La fracture se passe en trois temps : crise de confiance au nom de l’éthique démocratique (critique totale du pouvoir existant – gouvernement et opposition accusés de consensus), conflit de légitimité (radicalisation au sein de l’ordre légal, intensification des actions extra-parlementaires et confrontations avec les autorités), crise de légitimité (violence dirigée et organisée contre le régime en négation des normes démocratiques). Dans la crise de délégitimisation, le régime perçu comme inexact et injuste n’est donc plus reconnu.
Les universités sont instrumentalisées pour relayer les revendications étudiantes et pour unifier l’opposition contre le consensus dirigeant. Elles servent à enrôler les militants (même extra-universitaires) en vue d’un soutien actif à la cause. L’académie aussi veut se libérer et rentre dans la controverse. En tant qu’institution, elle devient une partie de la critique politique générale du régime.
Le mouvement étudiant formule des demandes précises, fait pression sur les décideurs et influence de façon décisive le gouvernement à agir.
Mais qui sont ces étudiants revendicateurs et quelle est leur utopie ? Selon le politologue Ehud Shprinchek, la plupart viennent de bonnes familles bourgeoises, plutôt socialisantes. Et surtout, beaucoup de Juifs. Tous sont des acteurs politiques. Les manifestants espèrent un changement social et sociétal radical. Des groupuscules émanant du parti communiste se développent contre l’establishment bourgeois .

Les Juifs et la révolution
En 1988, le quotidien Le Monde publie un article intitulé : ‘’Le mouvement de mai 68 fut-il une "révolution juive" ? En effet, la proportion de Juifs dans les mouvements révolutionnaires, que ce soit en 1917 ou en 1968, est importante. Est-ce une tradition juive que de vouloir changer le monde et de s’y engager ? Est-ce que le messianisme révolutionnaire fait écho (laïque) au messianisme juif dans sa version émancipatrice ? Existe-t-il un lien entre l’humanisme universaliste et la tradition mosaïque ?
La pérennité des Juifs a résidé tout au long de l’Histoire dans la lutte et le combat. Dans la tradition, le monde non fini a été donné à l’homme afin de le parfaire. Même laïcisés, les Juifs gardent ancrée en eux cette mission qui incombe à Israël de mener l’humanité à son accomplissement. Le judaïsme renferme donc les notions de réparation du monde (Tikoun), d’innovation et d'interprétation perpétuelles du monde (Hidouch) et de messianisme au sens de délivrance finale (Guéoula). Il y a un écho entre le déterminisme historique marxiste et le judaïsme vecteur de l’histoire de l’humanité. Comme l’a formulé Benny Lévy, philosophe ancien soixante-huitard revenu aux sources de la pensée juive, le Juif est un passeur. Il est le vecteur de l’histoire jusqu’à l’accomplissement de l’humanité dans le projet divin.
Les juifs seraient donc intrinsèquement, culturellement révolutionnaires, ne se satisfaisant pas du monde comme tel mais visant à son perfectionnement constant car fidèles à la tradition prophétique systématiquement opposée au pouvoir en place : Samuel face au roi Saül, Nathan face au roi David ou Chamaï face à Hérode.
De là l’engagement dans tout mouvement visionnaire visant à la réalisation d’un projet de monde meilleur. Ainsi, même dans les messianismes politiques modernes, les Juifs sont toujours présents, prenant une part active à ces mouvements. Selon Henri Weber , mai 68 a été un mouvement "démocratique et libertaire", "hédoniste, contre l'ordre moral et la rationalité capitaliste" et "romantique et messianique". Cette troisième dimension appartenant aux valeurs juives a implicitement rendu les jeunes Juifs plus réceptifs au discours révolutionnaire. Il s se sont davantage impliqués dans la direction des mouvements et organisations d'extrême gauche.

La génération post-Shoah
Pour la génération post-Shoah, 68 permet de libérer la parole, de rêver d’un monde meilleur. Le printemps de mai représente peut-être pour la ‘’seconde génération’’ une revanche sur l’histoire de leurs parents. Les jeunes peuvent agir, crier, revendiquer, prendre leur destin en main, être acteur et non spectateur passif de leur vie. Ces enfants d’après la Shoah exorcisent leur lourd héritage familial en devenant membres de groupes trotskistes, maoïstes ou anarchisants. Ils fondent et militent dans des mouvements révolutionnaires d’extrême gauche (Gauche prolétarienne, Jeunesse Communiste Révolutionnaire trotskyste (actuelle LCR),Organisation communiste internationaliste trotskyste) peut-être pour faire le pendant de l’extrême droite. Il est d’ailleurs intéressant de noter que les meneurs sont principalement ashkénazes. Tous ces intellectuels de la gauche radicale aujourd'hui reconvertis en député européen, maître de conférences, professeur d’histoire, philosophe (Daniel Cohn-Bendit, Daniel Schulmann, Yves Fleischl, André Glucksmann, Robert Linhardt, Henri Weber, Alain Krivine, Daniel Gluckstein, Alain Finkielkraut ) ont en commun d'avoir grandi dans des familles profondément marquées par le drame de la Shoah.

Moise, Marx et Trotski
Mai 68 fait appel aux deux grands théoriciens de la gauche révolutionnaire : Marx et Trotsky. Eux-mêmes Juifs, ils cherchent à travers le communisme une réponse au ‘’problème juif’’. Le marxisme et le trotskisme dans sa version plus radicale de mouvement permanent et mondial seraient donc en quelque sorte sa solution globale.
Aux USA, Herbert Marcuse, philosophe et sociologue néo-marxiste voit dans la révolte étudiante l’avant-garde révolutionnaire, agent du changement à venir, en remplacement du prolétariat. ‘’A la place de l'ancienne société bourgeoise, avec ses classes et ses antagonismes de classes, surgit une association où le libre développement de chacun est la condition du libre développement de tous. ’’ (extraits du manifeste du parti communiste, Karl Marx et Frederik Engels, 1847).
La sémantique marxiste évoque un mouvement émancipatoire : la minorité devient majorité pour le bien de tous. Le prolétariat jusqu’ici malmené, prend la forme d’une révolte qui changera la face du monde. Cette théorie révolutionnaire précède de quelques décennies l’idée du sionisme, autre mouvement politico-culturel moderne, destiné à reconstituer le peuple juif en un Etat souverain lui appartenant et à stimuler l'identité et le nationalisme juif.

La téchouva : réponse aux lendemains qui déchantent
Loin de la désespérance de certains face à l’échec de l’utopie qui les ont mené au suicide, plusieurs militants juifs comprennent qu’il y a un autre combat existentiel plus concret à mener ailleurs. Devant le parti pris inconditionnel de la gauche révolutionnaire pour les Palestiniens et sa critique permanente d’Israël, certains étudiants juifs français comme Joseph Atoun et Rony Akrish (devenus rabbins) ou l’historien Simon Epstein, militants engagés, prennent conscience finalement que pour eux le vrai combat se trouve en Israël. Ils renouent avec leur judaïsme. La construction du projet sioniste se substitue à la révolution.
En somme, 68 reste l’alternative collectiviste ‘’universaliste’’ de l’affirmation de soi face à celle plus authentiquement juive et individuelle du retour à soi provoqué par la victoire israélienne de 67.

Et le Rav Joseph Atoun de conclure dans une interview publiée dans Regards n° 207 : ‘’L’âme juive a une conscience très aigue de la responsabilité qui lui incombe de faire réussir l’histoire de l’humanité. [...] Le Juif a toujours voulu réussir l’histoire, non pour lui mais pour les autres. Il pensait être le ferment révolutionnaire au sein des sociétés non juives dans lesquelles il a été diasporisé. C’est le point positif de tous ces Juifs qui ont mené les combats révolutionnaires. [...] La notion la plus importante qui traverse tout combat révolutionnaire, c’est la notion de messianisme, c’est-à-dire qu’il y a un sens à l’histoire et que ce sens est un progrès. Le messianisme qui traverse l’histoire d’Israël depuis son début, c’est une sorte de ferment révolutionnaire. [...] La kippa, c’est la révolution permanente du Juif [...] Il n’y a pas d’autre moyen de réussir la révolution qu’avec la kippa. ’’
Noémie Grynberg 2008





MAI 68
une révolution juive !
" Israël Magazine " dans son numéro de juillet 2008 s'interroge :
" Mai 68 fut-elle une Révolution juive? "
Sous la plume de Noémie Grynberg, la réponse pourrait passer pour le délire d'un extrémiste anti-juif si " Israël Magazine " (1) ne s'inscrivait pas dans une ligne sioniste radicale.
Nous lisons : " Même laïcisés, les Juifs gardent ancrés en eux cette mission qui incombe à Israël de mener l'humanité à son accomplissement (...) Il y a un écho entre le déterminisme historique marxiste et le Judaïsme vecteur de l'histoire de l'humanité. Comme l'a formulé Benny Lévy (2), philosophe ancien soixante-huitard revenu aux sources de la pensée juive, le Juif est un passeur. Il est le vecteur de l'Histoire jusqu'à l'accomplissement de l'humanité dans le projet divin ".
Plus loin, l'auteur explique : " Mai 68 fait appel aux deux grands théoriciens de la gauche révolutionnaire : Marx et Trotski. Eux-mêmes Juifs, ils cherchent à travers le communisme une réponse au " problème juif " ".
Elle termine son article sur une citation du Rav (3) Joseph Atoun, et conclut par ces mots : " Le messianisme qui traverse l'histoire d'Israël depuis son début, c'est une sorte de ferment révolutionnaire. La kippa, c'est la révolution permanente du Juif. " Il n'y a pas d'autre moyen de réussir la révolution qu'avec la kippa " " .
Notes
(1) Alexandre Del Valle et Guy Millière figurent parmi les collaborateurs de cette publication.
(2) Benny Lévy, gauchiste devenu secrétaire de Jean-Paul Sartre, a fini par rompre avec l'athéisme pour rejoindre la ligne philosophique juive d'Emmanuel Levinas avec Alain Finkielkraut et Bernard-Henry Lévy, pour finalement s'installer en Israël en 1998.
(3) Rav est le titre porté par un rabbin.







Mai 68 “Une révolution juive” ?
Gabriel Enkiri


mardi 24 juin 2008, par Reprise d’article.


Ayant été moi-même [1] un “acteur” de Mai 68 à la fois en plein cœur du Quartier Latin et dans le monde “ouvrier”, dans le 15e arrdt, entre Citroën, l’Imprimerie Nationale et les magasins de distribution de Hachette ”Cévennes-Javel”, où je travaillais, j’estime être un témoin parfaitement fiable de cet étrange moment qui intrigue tant les “historiens” par sa ”démesure démentielle”. J’ai là-dessus ma petite idée (que l’on peut retrouver tout au long de mon blog ). Et voici que je retrouve dans mes archives un article publié dans le journal Le Monde, daté du 12/7/1988, sous le titre « Le mouvement de mai 68 fut-il une “révolution juive” ? »

Puisque vingt ans plus tard, de nombreux médias s’apprêtent à ouvrir des débats à l’occasion du 40e anniversaire du mouvement (lequel coïncide avec le 60e anniversaire de l’État d’Israël) j’offre ci-dessous aux lecteurs l’intégralité de ce papier qui peut servir d’entrée en matière au débat qui s’amorce. Je précise que la revue Passages qui a organisé le colloque en 1988, est une revue juive.

Voici donc l’article du Monde daté du 12 juillet 1988 :

« Mai 68 fut un appel messianique, écho du messianisme juif. Telle est la thèse qu’ont développée les participants au colloque organisé par la revue Passages, le jeudi 7 juillet à Paris sur le thème : “Mai 68, une révolution juive ?”. Plusieurs personnalités politiques et historiens ont tenté de répondre à la question : pourquoi y avait-il autant de juifs parmi les dirigeants du mouvement étudiant de mai. Ou plutôt : y avait-il un lien cohérent entre cet engagement et leur origine juive ? Rappelant que le phénomène s’était déjà produit dans l’histoire, par référence à la composition du bureau politique du parti bolchevik, en 1917, M. Henri Weber a expliqué que mai 68 avait été une grande poussée à trois dimensions :”démocratique et libertaire”, “hédoniste, contre l’ordre moral et la rationalité capitaliste”, et, “romantique et messianique”. C’est cette troisième dimension qui permet d’expliquer l’implication des jeunes juifs dans la direction du mouvement et les organisations d’extrême gauche. Plus jeunes, ils ont reçu une “éducation juive laïque”, porteuse d’un certain messianisme et “qui faisait que les jeunes juifs étaient plus réceptifs au discours révolutionnaire”. Cette éducation leur a inculqué l’image d’une société “absolument mauvaise” qu’on ne peut améliorer et qu’il fallait subvertir : ” L’histoire est un long périple qui va d’un âge d’or (le communisme primitif) à un autre âge d’or (la société sans classe), à travers une vallée de larmes (la lutte de classes).” Il fallait donc se battre pour “une société nouvelle d’où le mal était extirpé”. Cette perception de la société et du changement social, donnée par le père, se structure de la même façon que la pensée messianique religieuse.

M. Daniel Linderberg a renchéri en liant ce phénomène à une culture laïque du messianisme des organisations communistes (se référant au Bund - mouvement juif révolutionnaire marxiste anti-sioniste), culture insérée dans un cadre d’analyses du mouvement ouvrier moderne. Cette attention particulière aux événements de mai s’explique également par un “besoin de justice” fort chez les juifs, à cause de la Shoa, selon M. René Frydman. Les parents de cette génération, souvent d’anciens résistants de la MOI (main d’œuvre immigrée, organisation regroupant les étrangers, pour la plupart juifs, dans la résistance communiste) ont laissé ce besoin de justice comme héritage. La nécessité de continuer leur combat a poussé les jeunes juifs à être “les premiers sensibilisés” aux phénomènes comme la guerre d’Algérie, le Viet-nam et le mouvement de mai.

M. Benjamin Stora a soutenu une thèse complémentaire : l’engagement de mai 68 traduisait une “volonté d’insertion dans la société française”. Confrontés à une société bloquée, antisémite, véritable “carcan”, ces jeunes, en se mettant en mouvement et en s’insérant, voulaient “assumer au grand jour le fait d’être juif”. Le slogan “Nous sommes tous des juifs allemands” en fut l’expression la plus parfaite. Cette volonté d’intégration fut souvent “conflictuelle”, a ajouté M. Stora; elle se traduisait à la fois par “l’affirmation de sa judaïté au grand jour” et un engagement politique parfois contradictoire (notamment au moment du développement de la solidarité avec les Palestiniens). Si l’on peut trouver un lien entre l’engagement d’un grand nombre de juifs et leur origine, cet angle unique est toutefois apparu restrictif à la majorité des participants au colloque. Comme l’a rappelé M. Alain Geismar, cette dimension n’agitait ni le gros du mouvement, ni ses dirigeants”. M. Weber a souligné aussi que, malgré une participation active des juifs dans les organisations d’extrême gauche, “tout particularisme était effacé dans les mouvements révolutionnaires” par leur universalisme. Pour autant, “la question du judaïsme n’était nullement occultée”. Et de préciser :”nous étions des juifs glorieux plutôt que des juifs honteux !”. »

Source: Gabriel Enkiri Voir son blog



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Du trotskyisme au néoconservatisme

Obama et le retour des néocons

Pourquoi personne ne dit qu'ils sont juifs?

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Antisioniste, mais seulement en apparence