Monday, May 21, 2018

"Islamophobia Inc." (2018) un documentaire d'Al Jazeera qui débusque le financement de millions de dollars octroyés par de grandes organisations juives respectables à des groupes islamophobes aux États-Unis

À la différence des nombreux autres documentaires et reportages portant sur la montée des organisations anti-islam aux USA et ailleurs, celui-ci se démarque en ce qu'il identifie et nomme certains des grands donateurs qui ont financé à coup de millions de dollars le développement de ces organisations anti-islam aux États-Unis et ailleurs. Mieux, la conclusion de l'enquête est clairement soulignée: il se trouve que les plus grands donateurs sont des organisations juives prestigieuses, agissant bien évidemment dans l'intérêt d'Israël (aller @33:50).


Islamophobia Inc | Al Jazeera Investigations

American Islamophobia w/ Khaled Beydoun - MR Live - 5/21/18

Lauder gave $1.1m to group producing anti-Muslim ads in 2016

EXPOSED: Billionaire Bigots Spreading Anti-Muslim Propaganda

World Jewish Congress boss gave $1.1m to group producing anti-Muslim ads in 2016

Ronald Lauder Disavows Anti-Muslim Videos By Group He Gave $1.1 Million

U.S. Jewish Leader Ron Lauder Gave $1.1 Million to Group Pushing anti-Muslim Campaign

How Robert Mercer & Ron Lauder worked with Facebook & Google to promote Islamophobia

Right Wing Round-Up: Mainstreaming Islamophobia | Right Wing Watch

As They Profited From the Opioid Crisis, Sacklers Funded Anti-Muslim Network – Sludge

Why Are Israelis With Apparent Prior Knowledge of 9/11 Funding Far Right?

Bernard Lewis et le gène de l'islam, par Alain Gresh (Le Monde diplomatique, août 2005)

Bernard Lewis Has Died And Gone To Hell

ADL Backtracks On ‘Islamophobic And Racist’ Canary Mission

ADL regrets calling group that targets anti-Israel students ‘racist’

Islamophobia and Religious Discrimination in Canada

Rue89 accuse le Crif d’avoir mis en ligne un documentaire islamophobe sur son site

Le manifeste de la haine islamophobe (UJFP)

Corey Booker EXPOSES Mike Pompeo's Close Ties To Islamophobes

Quand la judéo-facho-sphère verse dans un racisme antimusulman délirant 2 août 2018 Par Guillaume Weill Raynal Chaque jour, dans certains médias et sur les réseaux sociaux, l’islamophobie gagne du terrain. La publication par Yves Mamou sur Facebook, le 1er août, d’un article abject n’en est qu’un exemple caricatural, mais révélateur.

Sur ce blog:

Le général McMaster, bête noire des néocons et de la droite pro-israélienne, remplacé par un de leurs favoris, John Bolton, qui bénéficie, comme le journal Breitbart (d'où vient Steve Bannon), de l'appui financier de la famille milliardaire Mercer. Sa nomination sert en grande partie à s'assurer les faveurs du milliardaire Sheldon Adelson, le principal argentier du parti républicain, qui favorise la ligne politique pro-israélienne la plus à droite et la plus guerrière envers l'Iran, la Syrie, etc.

"La fin de la modernité juive" (2013) d'Enzo Traverso. Un grand tableau sur le basculement des intellectuels juifs de la gauche vers la droite, de Trotski à Kissinger, au cours du 20e siècle et particulièrement au début du troisième millénaire, en lien avec les transformations qui firent passer la société de l'antisémitisme traditionnel à l'islamophobie et au philosémitisme débridés

"The Lobby" (2016), le nouveau reportage d'Al Jazeera sur le lobbying pro-israélien suscite de vives réactions: Jeremy Corbyn demande une enquête publique pour faire la lumière sur la question, pendant que des organisations juives pro-israéliennes préparent leur vengeance

Le rôle disproportionné des juifs et des sionistes dans les réseaux islamophobes de la droite américaine, dans les années qui ont suivi le 11 septembre 2001

Que signifie le rapprochement obscène de l'Inde avec Israël, qu'elle voyait pourtant jusqu'ici comme un simple suppôt du colonialisme?

De colombes libérales pour la justice sociale et contre la guerre du Vietnam à faucons néocons pro-guerre sans fin pour Israël : le mythe de la guerre de Six Jours, à la base de l'insécurité et de la droitisation chez les juifs

Trump et Netanyahou sur la même ligne anti-Iran, anti-Onu et anti-Unesco

Friday, May 18, 2018

L'influence des extrémistes de droite religieuse à l'origine des récents troubles politiques et meurtriers au Moyen-Orient. Leur ferveur eschatologique les pousse à concrétiser eux-mêmes leurs folles prophéties concernant la "guerre finale d'Armageddon", qu'ils voient se réaliser en direct dans la situation politique actuelle opposant Israël et ses voisins. Au lieu de voir partout des signes de guerre apocalyptique, la blogosphère doit insister sur le danger de manipulation lié à l'hystérie des attentes relatives à la "Fin des Temps" (ne dit-on pas qu'il faut agiter le peuple avant de pouvoir l'utiliser?).


Sous Donald Trump, alors que les évangéliques américains n'ont jamais été aussi influents dans les décisions de leur Président concernant la politique étrangère (et cela depuis Reagan), il apparaît de plus en plus difficile de trancher entre les deux propositions suivantes, qui font penser à l'énigme de la poule et l'oeuf (c-à-d lequel vient en premier?):
  • Sont-ce les extrémistes juifs de droite et leurs argentiers milliardaires comme Sheldon Adelson qui manipulent les chrétiens évangéliques afin de garantir l'appui le plus total de la part de la plus grande puissance mondiale - les États-Unis, notamment pour garantir l'accès à des aides financères et militaires totalisant plusieurs milliards de dollars US année après année? C'est à ce genre de thèse qu'aboutissent les dénonciateurs du pouvoir juif débridé et excessif.
  • Ou bien est-ce plutôt l'inverse: sont-ce les chrétiens sionistes du monde anglo qui ont manipulé les juifs de droite en les poussant vers le nationalisme sioniste et en leur inculquant plus ou moins subtilement les mêmes lubies eschatologiques sur la prétendue "guerre finale d'Armageddon" opposant les forces du Bien (l'Occident, la Bible, les blancs) à celles du Mal (par ex: les Arabes et les populations à peau foncée, l'Islam, les pays socialistes ou communistes ou anti-impérialisme occidental, le progressisme de gauche, universaliste et antiraciste, etc.), etc. C'est à cette dernière thèse qu'aboutissent la plupart des antisionistes et des journalistes d'enquête tels que Robert I. Friedman, notamment dans son étude du cas Meir Kahane (The False Prophet, 1992). Car même si ce dernier fut considéré comme un ultra-marginal par la communauté juive en raison de son radicalisme séparatiste, il fut en réalité très représentatif de l'obsession de l'État d'Israel contemporain, car autant Kahane que l'État d'Israel sont tombés sous le charme des idées radicales séparatistes de Vladimir Jabotinski.
Quoi qu'il en soit réellement, le fait est que l'alliance entre le pouvoir israélien (et ses nombreux lobbies) et les évangéliques américains pro-israéliens (alliance fondée sous la présidence Reagan par le Likoud dans le cadre de la guerre froide contre l'empire du mal soviétique), n'a jamais été si forte et influente.



Les évangélistes américains alliés à l’extrême droite israélienne


Photo: Gali Tibbon Agence France-Presse Deux leaders des communautés évangéliques et supporteurs actifs du président Trump durant la dernière élection, Robert Jeffres et John Hagee (notre photo), ont été invités par l’ambassadeur des États-Unis en Israël, David Friedman, à prononcer les discours d’ouverture et de fermeture lors de la cérémonie d’inauguration de la nouvelle ambassade américaine à Jérusalem. 


Le plus grand allié du gouvernement Nétanyahou aux États-Unis n’est pas la communauté juive, comme beaucoup le pensent, mais la communauté chrétienne évangélique. De fait, il commence à y avoir des fissures dans le soutien des juifs américains au gouvernement de droite israélien, même si la communauté juive américaine demeure totalement solidaire de l’État d’Israël.
Deux leaders des communautés évangéliques et supporteurs actifs du président Trump durant la dernière élection, Robert Jeffres et John Hagee, ont été invités par l’ambassadeur des États-Unis en Israël, David Friedman, à prononcer les discours d’ouverture et de fermeture lors de la cérémonie d’inauguration de la nouvelle ambassade américaine à Jérusalem.
L’ambassadeur Friedman a déclaré dans une entrevue au New York Times que les « évangélistes chrétiens sont des supporteurs d’Israël plus passionnés que beaucoup de juifs ». Dans la même entrevue, faisant écho aux commentaires de l’ambassadeur américain, l’ambassadeur d’Israël aux États-Unis, Ron Dermer, a déclaré, contrairement à la doxa, que « les chrétiens pieux formaient la colonne vertébrale du soutien américain à Israël », ajoutant qu’« ils pourraient former un solide quart de la population et représenter peut-être 10, 15, 20 fois la population juive américaine ».
L’ambassadeur a insisté sur le fait que le gouvernement israélien était « déterminé à maintenir un soutien large et bipartisan, y compris le soutien des juifs américains ». Il a admis cependant qu’« il y a un déplacement du soutien américain à Israël », sous-entendant qu’il était passé des juifs et des démocrates vers les évangélistes et les républicains.
Rappelons que la communauté juive américaine représente la plus importante diaspora juive, soit 6 millions sur les 14 millions dans le monde.
Le premier ministre Benjamin Nétanyahou a remercié le petit cercle de pasteurs et de militants évangélistes, proches du président Trump et présents à l’inauguration, d’avoir exercé des pressions sur le président américain afin d’ouvrir l’ambassade américaine à Jérusalem, rompant ainsi avec plusieurs décennies de politique américaine qui énonçait que le statut final de Jérusalem devrait être décidé dans des négociations de paix. Notons qu’aucun membre démocrate du Congrès américain n’était présent à l’inauguration, même si plusieurs d’entre eux avaient été invités.
Le gouvernement Nétanyahou poursuit une politique d’alliance avec les leaders de la communauté évangélique américaine qu’il considère comme « les meilleurs amis d’Israël dans le monde » en espérant que cette dernière appuiera les politiques israéliennes auprès de la Maison-Blanche et du Congrès, comme elle l’a fait dans le cas de la reconnaissance de Jérusalem par les États-Unis comme capitale d’Israël. Sans la pression des évangélistes, Trump n’aurait pas déplacé l’ambassade à Jérusalem.
Le profil haut donné à ces pasteurs par l’ambassadeur Friedman lors de l’inauguration de l’ambassade a créé un malaise au sein de la communauté juive américaine progressiste en raison de l’intolérance religieuse de ces pasteurs.
Nétanyahou a compris que la communauté juive américaine, et son leadership, n’est pas monolithique relativement à la question d’Israël et que son soutien à Israël, qui était tenu pour acquis, surtout depuis la guerre des Six Jours en 1967, n’est plus automatique si ses politiques vont à l’encontre des valeurs progressistes de la grande majorité de la communauté juive. Ainsi, seule une petite minorité de juifs américains (16 %) soutient le déménagement de l’ambassade américaine à Jérusalem, car ils préfèrent que cela se fasse dans le cadre de négociations de paix.
Depuis une dizaine d’années, les organisations juives progressistes telles que JStreet, soutenant la vision de deux États et opposées à l’occupation des territoires palestiniens, exercent une influence grandissante et certaine sur les membres du Congrès américain, surtout démocrates. Ces derniers s’éloignent progressivement des positions du gouvernement Nétanyahou notamment sur Jérusalem comme capitale unifiée d’Israël sans accord avec les Palestiniens, l’appui au retrait américain de l’accord nucléaire avec l’Iran et le rejet de la vision des deux États.
À cela s’ajoute la surprenante position de l’American Israel Public Affairs Committee (AIPAC), le lobby juif pro-israélien le plus important à Washington, qui vient de réitérer son soutien à la vision de deux États au grand dam de la droite israélienne. Le comité a aussi vertement critiqué Netanyahou pour sa politique discriminatoire envers les juifs non orthodoxes, majoritaires au sein de la diaspora juive et en Israël, touchant la conversion religieuse et la liberté de prière au mur des Lamentations.
Nétanyahou n’a pas trop besoin de la diaspora juive américaine pour influencer le gouvernement américain, étant donné le peu d’affinités et d’influence de cette diaspora pro-démocrate sur le président Trump. En effet, seulement 18 % des Juifs américains ont voté Trump aux dernières élections.
Cette diaspora se reconnaît de moins en moins dans les valeurs d’extrême droite du gouvernement Nétanyahou. Si aux prochaines élections de septembre, les démocrates gagnent la majorité au Congrès, une hypothèse crédible, Nétanyahou pourrait en payer le prix.
David Cohen
David Cohen est un haut-fonctionnaire à la retraite
https://www.ledevoir.com/opinion/libre-opinion/528839/les-evangelistes-americains-allies-a-l-extreme-droite-israelienne




Trump’s Jerusalem Move Caters to Religious Extremists


The INSANE Reason Trump Voters Support Israel

What Happens When pro-Trump Christians Weaponize the Bible


This Is Why Evangelical Christians Love Israel (VICE on HBO, Full Segment) - YouTube

A un jet de pierre d'Armageddon : Trump, Nétanyahou et la fin des temps

Des sionistes du Christ

The day Donald Trump was crowned king in Jerusalem - Middle East News - Haaretz.com

US Embassy Diplomat On Jerusalem Move - YouTube

Partners in occupation: Trump provides the anti-Palestinian incitement, Israel the bullets - Middle East News - Haaretz.com

'Biblical Timing of Absolute Precision': John Hagee Praises Trump's Jerusalem Decision | CBN News

Enjoy the embassy move, but don’t get giddy

MSNBC hosts: Trump’s pro-Israel moves are ‘appalling’

‘Ashamed to be Jewish’: As Trump base celebrates embassy move, horrified U.S. Jews mourn Gaza deaths - U.S. News - Haaretz.com

Messianic U.S.-Israel axis showcased at Jerusalem embassy ceremony is gut-punch for most American Jews - U.S. News - Haaretz.com

‘Ashamed to be Jewish’: As Trump base celebrates embassy move, horrified U.S. Jews mourn Gaza deaths - Israel News - Haaretz.com

David Friedman chose the ‘controversial’ pastor who gave embassy prayer, State Department says


Judge Jeanine in Jerusalem: Donald Trump recognized history - YouTube

Judge Jeanine Pirro: Trump sends the world a message in recognizing Jerusalem as Israel's capital | Fox News

Judge Jeanine Pirro Goes Off On Bizarre Riff Touting Trump for Fulfilling ‘Biblical Prophecy’ With Israel Embassy Move | Mediaite

Judge Jeanine says Trump is fulfilling 'bibilical prophecy' - YouTube

Judge Jeanine: Trump Sending a Message to Iran, Russia that the U.S. Is 'Back' | Breitbart

‘Biblical prophecy’: Fox host Judge Jeanine mocked for backing embassy’s Jerusalem move — RT US News

Trump Has 'Fulfilled Biblical Prophecy' by Moving Embassy to Jerusalem, Fox News's Jeanine Pirro Claims

Pastor Who Thinks Jews Are Going To Hell Speaks At Jerusalem Embassy Opening

Pastor opens up about his talk with Trump about Jerusalem | Fox News Video

Trump's other controversial pastor in Jerusalem today | MSNBC

Bigoted Pastors Bless New U.S. Embassy in Jerusalem

Controversial US pastors take part in Jerusalem embassy opening - CNNPolitics

Trump choosing a 'Jews are going to hell' evangelical to pray at the Jerusalem embassy is offensive. But it's no accident - Middle East News - Haaretz.com

Today President Trump made the... - Hagee Ministries

Hagee: Trump Earned 'Political Immortality' Moving Embassy | Newsmax.com

'Biblical Timing of Absolute Precision:' John Hagee Praises Trump's Jerusalem Decision - YouTube

Exclusive: Hagee Says Trump, Like Truman, Earned 'Political Immortality' by Moving Embassy to Jerusalem | Breitbart

Pastor Who Said Jews Are Going to Hell Led Prayer at Jerusalem Embassy Opening - The New York Times

Fox News Host Claims Trump Fulfilled 'Biblical Prophecy' By Moving U.S. Embassy To Jerusalem - YouTube

Judge Jeanine on FOX News Says Donald Trump 'Fulfilled the Biblical Prophecy of the Gods'

Fox News' Judge Jeanine Claims Trump is Fulfilling 'Biblical Prophecy' By Moving Israeli Embassy to Jerusalem | Alternet

‘Trump is making history,’ Netanyahu says ahead of US Embassy opening A Huge Gift From Trump — To Evangelicals

Sheldon Adelson’s Paper Runs Praise-Singing Jerusalem Piece — By His Wife

Joe Lieberman Is Lone ‘Democrat’ At Jerusalem Embassy Opening

Forget Trump or Netanyahu: Adelson Was the Big Winner at Embassy Ceremony

How Racism Marred The Jerusalem Embassy Celebration – The Forward



Mike Pompeo Holy War and Rapture - YouTube


CIA Head Believes In The Rapture & Talks About It Regularly - YouTube


Mike Pompeo is an Apocalyptic Christian Zionist - YouTube


Hannity's Homes, Pompeo & The Rapture - The News with Dan Rather Ep.014

Does Pompeo at State Mean War on Iran? - YouTube

What does Mike Pompeo as secretary of state mean for Israel and the Jews? | Jewish Telegraphic Agency

New U.S. Secretary of State Mike Pompeo has a hawkish history on Iran and Israel - U.S. News - Haaretz.com

Mike Pompeo, Christian Crusader & Koch Brothers Ally, Tapped to Be Trump’s Secretary of State - YouTube

US Secretary of State Pompeo Endorses Israeli Murder of Gaza Protesters | Global Research - Centre for Research on Globalization

Has Mike Pompeo Been In Contact With Anti-Muslim Groups At The CIA? | Right Wing Watch

Rex Tillerson Fired — Replaced By Israel Hawk Mike Pompeo – The Forward

Trump fires Rex Tillerson as secretary of state and nominates Iran hawk Mike Pompeo | Jewish Telegraphic Agency

In Mike Pompeo, Trump taps an Iran hawk whose views dovetail with his own | The Times of Israel

Pompeo, Syria & Regime Change with Philip Giraldi - YouTube

Mike Pompeo: A Koch Brothers Ally Just Became a Global Threat - YouTube

Trump Replaces Rex Tillerson with CIA Director Mike Pompeo at State; Torturer Named New Head of CIA - YouTube

Israelis should trust Pompeo over the Jewish voices opposing him

WATCH: Pompeo promises strongest sanctions in history on Iran


Trump names Gary Bauer, an evangelical pro-Israel activist, to religious freedoms commission

John Bolton's New Nightmarish Security Council Pick

John Bolton Names Professional Islamophobe & Bush Official Fred Fleitz to National Security Staff

Bolton Flunky Fleitz Raises Stakes for Iran

Trump Names Christian Pro-Israel Activist To Religious Freedoms Commission

US Ambassador Gaslights for Israel

For American Jews, Zionism died when Israel's government and people embraced Donald Trump - U.S. News - Haaretz.com

«Trump, Netanyahou : il y a un alignement des va-t-en-guerre»

Sous Trump, le lobby israélien s’est mué en hydre à plusieurs têtes

At Knesset, Michele Bachmann Asks Repentance for the ‘Horrible Way Christians Treated Jewish People’

In Jerusalem, Michele Bachmann apologizes for ‘ignorant’ comments on Jews

Michele Bachmann Apologizes For ‘Ignorantly’ Suggesting Jews Convert

In Jerusalem, Michele Bachmann apologizes for 2015 remarks about converting Jews to Christianity - Israel News - Haaretz.com

Michele Bachmann apologizes for urging Jews to convert

Adelson Gives $30 Million To Help GOP Save The House

Trump Withdrew from Iran Nuclear Deal. Now Israel May Be Trying to Provoke War

As Trump Takes Aim, Israel Hits Iran in Syria

Israel launches most extensive strike in Syria in decades after Iranian rocket barrage

A dose of sanity on Syria - with Rania Khalek (Moderate Rebels Ep. 17)

Liberman to Syria: Throw Iranians out

Adelson gives $30 million to defend GOP majorities in Congress Jewish World

Did Sheldon Adelson Just Buy A War With Iran?

Bernie Sanders: Clearly Sheldon Adelson Has Influence Over Trump

US Sanctions Against Iran and their Consequences for European Allies (2/2)

Trump Violates the Iran Nuclear Deal — Ignoring U.S. and Israeli Generals Who Support It

Obama SHREDS Trump's Arguments For Pulling Out Of Iran Deal

Who Hired an Israeli Spy Firm to Tarnish the Iran Deal?

The Coming War Against Iran

Trump’s War Against Iran

Israel urges Assad to ‘throw out’ Iranian forces: ‘They only harm you’

Israel Bombs Iranian Forces In Attempt To Start War

U.S. Jewish groups hail Trump's decision to pull out of nuclear agreement

Israelis reveling in Iran deal's downfall forget euphoria is often a prelude to disaster - Israel News - Haaretz.com

Israël : massacre colonial et armes nucléaires pointées sur l’Iran

Stephen Harper endorses U.S. decisions on Iran deal and Jerusalem

Netanyahu's longtime obsession with Iran's nukes is finally paying off - Israel News - Haaretz.com

John Bolton: We May Punish Europe If They Don’t Pull Out Of Iran Deal Too

Bolton’s Pathetic Case for Reneging on the Nuclear Deal

Israeli Attack on “Iranian” Targets in Syria a Sign of Tel Aviv’s Frustration, Fear

Netanyahu Can't Believe Nobody Bought His Scary PowerPoint Presentation

High Alert for Palestinian Slaughter and Conflict with Iran

Despite global vows of support, Israel stands alone against Iran in Syria

The REAL Middle East Nuclear Threat

Netanyahu Admits Starting War To Distract From Scandals

Hannity Fawns Over Trump Ending Peace Deal In Most Hyperbolic Way Possible

Arms Industry Stocks Shoot up After Trump Withdraws from Iran Deal

Trump Admin Hired Foreign Agents To Dig Up Dirt On Obama Officials

Israel May Love Trump’s Policies. But They’re An Affront To American — And Jewish — Values

Trump Has Freed Progressive Democratic Senators To Finally Criticize Israel

Did Trump's Israel envoy support a radical-right Kahanist group? - Israel News - Haaretz.com

Loathing Trump, hating Netanyahu - Opinion - Israel News | Haaretz.com

The Israeli left’s endless misery in the days of Netanyahu and Trumpistan - Opinion - Israel News | Haaretz.com

Trump's Face Will Feature On Israeli Coin

Kushner calls out protesters

Jared Kushner Blames Palestinians Killed In Protests For Causing Unrest

Former top mossad official Haim Tomer Ex-Mossad official: Israel, U.S., Saudis can help regime change in Iran

Après son effritement en Occident, l’image de l’Arabie saoudite se dégrade dans le monde arabe de manière inquiétante à cause de Jérusalem/Al Quds

Bernie Sanders on Trump Withdrawing From The Iran Nuclear Treaty

Iran Restrained in Face of US-Israeli Provocations and Regime Change Threats (1/2)

Ben Shapiro Says Iran Has Nukes?!?!?!

Will A Sheldon Adelson Hotel Host The Trump-Kim Summit?

How 'American Exceptionalism' Is Exploited to Justify War and Exploitation

Bernie Rips The 'Mílítary Industrial Complex' & Endless Wár

“War is Good for Business”: Defense Stocks Jump as Israel Puts Troops on “High Alert for an Attack”

Haley to UN: ‘No country would act with more restraint than Israel’

Amid the Political chaos surrounding the Trump administration, VP Pence Reaches for Control of the G.O.P.

It’s time for us Jews to start crediting the Christians

Protecting Israel Is Their Full-Time Job; Time to question the loyalty of some legislators and judge

Netanyahu's Longtime Obsession With Iran's Nukes Is Finally Paying Off With Trump's exit from the Iran nuclear deal, the U.S. Embassy move to Jerusalem and Israel's campaign deep in Syria – these are Netanyahu's glory days

Trump pulled out of Iran nuke deal to spite Obama, former official says

John Bolton: We May Punish Europe If They Don’t Pull Out Of Iran Deal Too

Stephen Harper endorses U.S. decisions on Iran deal and Jerusalem

At Knesset, Michele Bachmann Asks Repentance for the ‘Horrible Way Christians Treated Jewish People’

Jews Baptize New American Embassy with Palestinian Blood, 58 Dead and 2,700+ Wounded

Like ‘Nazis who died in WWII’: Israeli minister dismisses victims of Gaza protests

Private Israeli Group Tried Getting Dirt On Obama Officials Who Were Key Parts Of The Iran Deal

Trita Parsi: I Was Targeted by Black Cube in Dirty Ops Effort Attacking Supporters of Iran Deal

Spying on Obama officials: Source says Israeli Black Cube hired by business entity, not Trump - Israel News - Haaretz.com

Report: Trump aides hired Israeli private investigators to discredit Iran deal‏

Bombshell: Trump Camp Hired Israeli Spies To Undermine Iran Deal

Obama Official Reveals How 'Intel Firm Hired by Team Trump' Spied on His Family Over Iran Deal

Trump aurait engagé une agence israélienne pour discréditer l'accord sur le nucléaire iranien

Israeli spy firm Black Cube denies Trump aides hired it to discredit ex-Obama officials - U.S. News - Haaretz.com

Donald Trump Is About to Put Israel in Immediate Danger

VIPS Call on Trump Not to Pull Out of Iran Nuclear Deal

Netanyahu's Long History of Crying Wolf over Fake 'WMDs' in Iran and Iraq

Israelis deserve to know: Is Netanyahu pursuing war with Iran? ‏

'Never Again means Iran as well'

Donald Trump is about to put Israel in immediate danger - Middle East News - Haaretz.com

Is Trump's Exit From Iran Deal a Prelude to War? Pt. 1

Is Trump's Exit From Iran Deal a Prelude to War? Pt. 2

Dumping Iran deal may well spur regime change. But it could be Trump's regime. Or Bibi's - Iran Nuclear Deal - Haaretz.com

In nixing nuclear deal, Trump vindicates Netanyahu — for now

Can the Lessons of the Cuban Missile Crisis Prevent All-out War Between Israel and Iran?

Netanyahu praises US withdrawal from Iran deal as ‘correct, intelligent and courageous’

Who’s Most Endangered By Trump’s Iran Deal Exit? Israel, Say Its Army Chiefs

PM Netanyahu will be judged by how Israel confronts Iran militarily

Top official: US, Israel coordinated closely in lead up to Iran deal withdrawal

Netanyahu Is Leading Israel towards National Suicide, Masada-style

Netanyahu tells Putin: Iran wants to carry out another Holocaust

Netanyahu says he told Putin: Israel has a need and right to defend itself in the face of Iranian aggression - Israel News - Haaretz.com

John Bolton Has Advocated the “Libyan Model” for North Korea’s Denuclearization. Is Pyongyang Surrendering its Deterrence Capabilities?

Israel Will Eliminate Assad if He Lets Iran Operate From Syria, Minister Warns

Israel Will Assassinate Syria’s Assad if He Allows Iran to Operate in Syria? Israeli Minister of Energy

Israeli minister: We’ll ‘liquidate’ Assad if he lets Iran attack us from Syria

Syrians Report Another Israeli Strike on Assad Targets; Rocket Alerts Sound in North

Ex-Def. Min: Israel nearly shot down Russian plane Former Israel Defense Minister says Russian plane was nearly shot down after it approached Israeli airspace. 'Shoot down narrowly averted.'

Trump and Israeli Collusion

Chutzpah: ‘Israel’s Nuclear Weapons Have a Stabilizing Effect on the Region’ – Jewish ‘Scholar’

Israeli websites hacked: 'Jerusalem is the capital of Palestine'‏

North Korea: There is an Israel Connection

Pamela Geller Goes Way Back With John Bolton

John Bolton: We Need The 'Líbya Model' For N Kórea

Beware of Bolton Undermining Korean Peace

Bolton Says U.S. Looking at 'Libya Model' for North Korea - Full Transcript

La nomination de Bolton : un autre avertissement sur de nouvelles guerres américaines

Nucléaire iranien: le coup d'éclat israélien se heurte à la résistance européenne

Yes, Iran lied about its nuclear capabilities. But so did Israel - Middle East News - Haaretz.com

Fmr IAEA Inspector: Netanyahu’s Cartoons About Iran’s Nuclear Program are 'Baseless and Childish'

In hot pursuit of Iran, Netanyahu doesn’t stop for red lights - Opinion - Israel News | Haaretz.com

Pat Buchanan: Netanyahu trying to lead US into war with Iran

Israeli Military Attacks Iranian Backed Syrian Bases

Israel's double front against Iran: Military strike in the morning, press conference at night

Trump: Israel proven right after Netanyahus exposure of Irans nuclear weapons archive

Israel Tries to Kill Iran Nuclear Deal with Cartoonish Netanyahu Speech

Netanyahu cri à nouveau au loup - Mais quelque chose d'important se prépare (Moon of Alabama)

BREAKING: Israel To Go To War With Iran And Is Seeking Help From The U.S.

Netanyahu’s Fake Claims About Iran’s Nuclear Program

The Latest Act in Israel’s Iran Nuclear Disinformation Campaign

‘Little Satan’ and the ‘dark murderous regime’: How Israel and Iran went from allies to enemies - Israel News - Haaretz.com

Netanyahu’s Lies w/ Trita Parsi - MR Live - 5/1/18

BBC Host Tries Censoring Truth On Syria

U.S. officials: Israeli F-15s struck Syrian base storing Iranian anti-aircraft missiles

US officials say Israel behind latest Syria strike, preparing for war with Iran

Israel’s Legislature Votes War Against Syria

Quand Bernard Henri-Lévy utilise une fake news pour promouvoir les frappes en Syrie (VIDEO)

Adelson Flew Guatemala’s Leaders To Dedication Of Its New Jerusalem Embassy

Guatemala’s FM: Adelson flew officials to Israel for embassy relocation

VIDEO : L’Art de la Guerre. “Souveraineté” vis à vis de Bruxelles, pas de Washington

When will pro-Trump Orthodox Jews stop defending our bullying, lying, racist president? - U.S. News - Haaretz.com

If Iran attacks, NATO won't support Israel NATO Secretary General says organization doesn't involve itself in Middle East conflicts, security guarantee doesn't apply to Israel.

Michael Oren, French envoy in Twitter spat over UN Gaza vote

US vetoes proposal on Gaza at UN Security Council

MSNBC host: Ahmadinejad was right, Israel shouldn't exist 'God isn't a realtor'. Joy Reid slammed establishment of Israel, said Iran's Ahmadinejad was right in denunciations of Jewish state.

Seymour Hersh: The CIA Is Filled with Criminals

Nikki Haley Gets Thoroughly Embarrassed At U.N. Security Council Meeting

Israel trolls Iran's Khamenei with 'Mean Girls' GIF on Twitter | The Times of Israel

Embassy of Israel to Iran on Twitter : "Why Are you so obsessed with me?"

Why Smearing Democrats As ‘Anti-Israel’ Won’t Sway Voters

US Ambassador Gaslights for Israel

Les USA, une colonie israélienne

Former Mossad chief: Israel planned Iran attack to start a war

Bernie Sanders, focusing on foreign policy, blasts Israel on Gaza

Sous Trump, le lobby israélien s’est mué en hydre à plusieurs têtes

Israeli firm under FBI scrutiny in Trump probe targeted BDS activists

Israel, Russia said to reach secret deal on pushing Iran away from Syria border

«Trump, Netanyahou : il y a un alignement des va-t-en-guerre»

Israel has nothing to fear from Trump’s plan? Really?

Israel likely knew of Black Cube’s efforts to discredit Iran deal – report

Democrats Ask Why Israeli Firm Was Hired To Spy On Obama Officials

For American Jews, Zionism died when Israel's government and people embraced Donald Trump - U.S. News - Haaretz.com

In new memoir, ex-Obama aide bemoans a manipulative Netanyahu ‘not on the level’

After Gaza Massacre, Has Israel Lost Liberal American Jews? (1/3)

U.S. Government Declares Itself ‘Neutral’ in the Arab War Against Israel

Gaza : «Il y a une tolérance presqu'infinie» envers Israël, selon l'ex-ambassadeur Michel Raimbaud

For a New Generation, Palestinian Rights Are No Longer Optional (2/3)

Is Gaza Massacre a Turning Point for BDS and Anti-Occupation Activism? (3/3)

Palestinian Nurse Shot Dead By Israeli Sniper

Knesset council bans bill to define Israel as state for all its citizens - Israel News - Haaretz.com

Israeli Snipers Killing Medics So They Can't Heal Others

Stop Bringing Up Palestine When We Bring Up Anti-Semitism

A pro-Israel activist dates a far-left celebrity, and the Dutch go bananas

Israeli Military Pushes Misleading Video in Attempt to Smear Slain Palestinian Medic Razan al-Najjar

Israeli army snipers are killing unarmed Palestinians in Gaza by the dozens(+18) - YouTube

New Details 'He Was Willing to Kill Himself for Me': Telecom Tycoon on Netanyahu's Aide

Psy-Group, Black Cube tactics revealed in court CTech by Calcalist: Toronto-based investment firm West Face alleges a rival hired both Israeli companies to help sway a business dispute.

Ex-Shin Bet chief: Netanyahu didn't ask me to specifically tap Mossad, IDF heads' phones

Ex-Shin Bet head denies PM asked him to ‘specifically’ tap IDF and Mossad chiefs

‘Mossad isn’t a crime syndicate,’ Netanyahu says in dig at ex-spy chief

The Apocalypse of Settler Colonialism w/ Gerald Horne - MR Live - 5/30/18

Israel Kills Dozens Of Protestors As U.S. Embassy Opens

Death Toll for Gaza's March of Return Keeps Rising, Call for International Protection

'Bloodbath' How the World Media Covered Israel and the Deadliest Day of the Gaza Protests Gaza, Nakba, & the US Embassy w/ Yousef Munayyer - MR Live - 5/15/18

Will Gaza March End in Israel’s Worst Killings Yet? (3/3)

Israeli Shootings of Palestinians in Gaza "A Violation of International Law"

IDF Kills At Least 52 Palestinians, Wounds 2k In ‘Willful War Crimes’

Israel defends Gaza crackdown as self-defense

Israel’s Choice To Shoot Palestinians Should Horrify — But Not Surprise Us

Finkelstein: Where's the Solidarity for Gaza? (2/3)

Norman Finkelstein sur l’assaut meurtrier d’Israël contre les manifestants non-violents à Gaza
Interview de Norman Finkelstein, auteur de nombreux livres, y compris "Gaza, une enquête sur son martyre".

In the Jordan Valley I saw ethnic cleansing with my bare eyes - Opinion - Israel News | Haaretz.com

Trump pulled out of Iran nuke deal to spite Obama, former official says

In veiled shot at Trump, Tillerson warns US democracy at risk

Massacre à Gaza : plusieurs actes d’Israël « peuvent probablement s’apparenter à des crimes de guerre » selon Amnesty International | Le Libre Penseur

Netanyahu: UNHRC backed terrorism with its war crimes probe against Israel

Danon, Haley condemn UNHRC for decision to probe deadly Gaza events

Le CRIF à propos des massacres à Gaza : ignoble !

'Libelous and disgraceful': Rabbis blast senators' condemnations Jewish World

Intoxicated by Trump and Netanyahu, Diaspora Jews are abandoning their conscience - Opinion - Israel News | Haaretz.com

What kind of a man grins like that, knowing the Gaza death toll is rising by ten an hour - Opinion - Israel News | Haaretz.com

Israel Celebrates Birthday With Gaza Massacre - #NewWorldNextWeek

The Onion Not F*ing Around Anymore With Israel

Israel’s PR failure on Gaza border fence ‏

'There Is No Opposition in Israel' as Netanyahu Massacres Gazans, Israeli Journalist Says

 Obama a laissé les banquiers s’en tirer avec la crise de 2008, mais son règne a quand même laissé naître un mouvement de réveil populiste anti-élite, anti-colonialiste, socialiste (ex :« Occupy »), antisioniste plus ou moins antijuif, anti-impérialiste voire anti-américain, antinéocon et anti-guerre sans fin. Mouvement qui inquiète grandement les élites antisociales (antisocialistes) et antipopulistes. Pour neutraliser cette menace, les élites ont travaillé à changer ce mouvement en un mouvement anti-social et réactionnaire. C’est ce qu’ils ont fait en créant le trumpisme (MAGA) et plus tard la folie pure des mouvements pizzagate et QAnon. Comme Trump, QAnon s’en prend surtout à la gauche et l’extrême-gauche, l’associant à un chimérique « complot pédosataniste-cannibale ». Fantasme délirant qui ressemble étrangement à une image tordue et déformée de la domination – très réelle – des élites antisociales et antipopulistes qui dévorent les peuples. Le conspirationnisme trumpien est au fond identique à celui auquel croient les élites antipopulistes et antisociales. Non seulement Trump cultive le conspirationnisme et dévoile certaines vérités cachées, comme les prophéties apocalyptiques chrétiennes annoncent la révélation (signification exacte du mot apocalupsis), mais en tant que criminel notoirement lié à l’État profond et ses réseaux, Trump est en lui-même une révélation du mécanisme réel qui écrase les peuples.

Le conspirationnisme sous contrôle du trumpisme est maintenant comme une troupe de choc, une troupe de militants, au service de la fausse révélation du nouvel ordre mondial. Des éléments inférieurs – mondialisme sans frontière ou « nouvel ordre mondial » – sont livrés par les vrais conspirateurs à la vindicte populaire du trumpisme, qui croit avoir enfin accès grâce è Trump à la vérité cachée depuis toujours. Le but de ces fausses révélations limitées (limited hangout) est de provoquer, agiter et renforcer le versant spécifiquement nationaliste et réactionnaire du mouvement conspirationniste. Bien pire qu’une simple opposition contrôlée, ce mouvement consacre et achève la longue préparation de l’incarnation de l’antichrist. Le conspirationnisme zozotérique deviendra une religion mondiale, le ferment d’une ferveur messianique apocalyptique, qui fera passer l’antichrist pour le Messie et sauveur, ayant démasqué et vaincu la (fausse) menace du « nouvel ordre mondial ».

1er temps : Le conspirationnisme saboté entièrement retourné comme troupe d’élite au service des élites antichristiques.

2e temps : La victoire apocalyptique du conspirationnisme fonde la religion messianique de l’antéchrist.

 




Sur ce blog:


La récente manifestation du "syndrome de Jérusalem" de Trump met en évidence, avant tout, la puissance des sionistes chrétiens, évangéliques ou autre, aux États-Unis

Le Nouveau Monde, Nouvel Israël? Sion en Amérique : la Maison blanche plus que jamais sous influence de la secte dominioniste. Ce puissant mouvement religieux et politique de droite voit en Trump le prophète devant accomplir le glorieux destin de l'exceptionnalisme états-unien

"La fin de la modernité juive" (2013) d'Enzo Traverso. Un grand tableau sur le basculement des intellectuels juifs de la gauche vers la droite, de Trotski à Kissinger, au cours du 20e siècle et particulièrement au début du troisième millénaire, en lien avec les transformations qui firent passer la société de l'antisémitisme traditionnel à l'islamophobie et au philosémitisme débridés

Trump et Netanyahou sur la même ligne anti-Iran, anti-Onu et anti-Unesco

Vote du Conseil de sécurité de l'Onu sur l'illégalité de la colonisation israélienne: Trump et Israël condamnent Obama comme étant un désastre pour Israël. Obama n'a pas apposé son veto, réitérant que la politique officielle du gouvernement américain est de condamner la colonisation illégale israélienne. Israël se trouve de plus en plus irrésistiblement exposé à des poursuites devant la cour internationale de justice de La Haye.

La "dissidence" à la Maison-Blanche ? (Retour au bercail?) L'antisémitisme du faux fasciste Trump: un leurre au service d'Israël et des intérêts Rothschild qui l'ont sorti de sa banqueroute (comme pour Churchill)

La pensée antisociale et ultralibérale d'Ayn Rand illumine les gouvernements Netanyahou et Trump

Sanders fait un retour en force contre la politique étrangère, complice de l'occupation criminelle des Palestiniens par Israël, menaçant des États qui ne nous ont rien fait. Sanders mettrait un terme à l'aide militaire à Israël et améliorerait les relations avec l'Iran. Comme Jimmy Carter, il accuse les États-Unis d'être une véritable oligarchie.

De colombes libérales pour la justice sociale et contre la guerre du Vietnam à faucons néocons pro-guerre sans fin pour Israël : le mythe de la guerre de Six Jours, à la base de l'insécurité et de la droitisation chez les juifs

Conflit entre la Corée du Nord et Israël, et possible conflit nucléaire avec les USA de Trump: rappelons les menaces de l'ancien ambassadeur d'Israël aux Nations unies Dan Gillerman sur Fox News en 2013: "Si la Corée du Nord continue dans cette voie, elle devrait être rayée de la carte, ce serait un excellent message, très clair, au reste du monde et spécialement à l'endroit des Iraniens"

Jared Kushner rejoint la liste des juifs intimement liés aux grands scandales présidentiels américains contemporains

Israël pour la guerre sans fin? La trève conclue entre la Russie et les États-Unis en Syrie vertement dénoncée par Israël.

"Netanyahou m'a personnellement confirmé que ça marche". Le président Trump cite le président israélien Benjamin Netanyahou pour défendre son idée de mur auprès du président mexicain.

Victoire du KKKahanisme en Israël

En Israël, la pègre juive dite "russe" favorise le sionisme le plus extrémiste, représenté par Avigdor Li(e)berman, leader du daech judaïque ("Jewish ISIL")

Israël intensifie sa guerre contre le mouvement de boycott (BDS), assurant ainsi la victoire à long terme de ce dernier

Rapport censuré et démission au Conseil des droits l'homme de l'Onu : preuve qu'Israël réussit à grand-peine à garder l'Onu sous son contrôle

Israël accuse l'UNESCO de négationnisme, plus précisément de "fausse histoire", pour avoir reconnu que d'autres religions que le judaïsme sont également reliées à Jérusalem

Médias européens antijuifs? Selon un nouveau documentaire de Arte, si le projet impérial du Grand Israël se réalise et qu'Israël devient une puissance mondiale, ce sera grâce aux colons juifs israéliens.

"The Lobby" (2016), le nouveau reportage d'Al Jazeera sur le lobbying pro-israélien suscite de vives réactions: Jeremy Corbyn demande une enquête publique pour faire la lumière sur la question, pendant que des organisations juives pro-israéliennes préparent leur vengeance

La télé publique américaine antijuive? Dans la tête de Bibi Netanyahou le psychopathe : un nouveau documentaire de PBS décrit son obsession de l'éternel retour de la Shoah et de la menace nazie, et explique comment il a réussi à rendre la paix impossible et à s'aliéner la quasi totalité de la planète, incluant même son plus grand allié officiel, les États-Unis.

Le rôle disproportionné des juifs et des sionistes dans les réseaux islamophobes de la droite américaine, dans les années qui ont suivi le 11 septembre 2001

Les politiciens se taisent et les médias n'osent pas trop lever la voix quand Colin Powell mentionne les "200 bombes nucléaires" qu'Israël garde "pointées vers l'Iran".

En mémoire du journaliste d'enquête Robert I. Friedman (1950-2002)

L'Europe et surtout la Suède antijuives? L'Union européenne condamne les colonies illégales israéliennes, permet l'étiquetage obligatoire de leurs produits. Tout est en place pour le faux Armageddon prophétisé par le sionisme chrétien, prédisant l'avènement d'une Europe antijuive faisant la guerre à Israël.

France et Angleterre: la gauche antijuive? En Angleterre, une purge des "éléments antijuifs" du parti Travailliste (Labour) est exigée par les organisations juives, dans le cadre d'une tentative de putsch contre le chef du Parti, Jeremy Corbyn. En France, le gouvernement socialiste est accusé par les extrémistes juifs de cautionner le "négationnisme" de l'Unesco; Guillaume Weill-Raynal démontre la malhonnêteté des accusateurs.



Thursday, May 10, 2018

Lew Wasserman, autrefois roi d'Hollywood: ses liens avec l'industrie du divertissement, le pouvoir politique, la mafia...

Probablement l'homme le plus puissant à Hollywood pendant plus de 20 ans. Il a tout de même personnellement sélectionné l'acteur minable Ronald Reagan pour diriger le syndicat des acteurs d'Hollywood et plus tard devenir le candidat présidentiel des Républicains...


Lien alternatif: The Last Mogul (2005) Lew Wasserman, MCA and the Hidden History of Hollywood


C-SPAN Interview with Connie Bruck: How an Enterprising Power Broker Became Hollywood's King (2003)

Jan. 1st, 2003. Cspan website description: When Hollywood Had a King Ms. Bruck talked about her book, When Hollywood Had a King: The Reign of Lew Wasserman, Who Leveraged Talent into Power and Influence, published by Random House. The book traces Wasserman’s life from his humble beginnings in Cleveland to a position of great influence in Hollywood. Through Wasserman, the book also tells the broader history of the interplay between Hollywood, politics, and the mob in the 20th century.


Lew Wasserman - MCA Universal Studios - Studio Head & Talent Agent (Excerpt from THE LAST MOGUL documentary)


The Last Mogul (2005) Official Trailer

When Hollywood Had a King: The Reign of Lew Wasserman, Who Leveraged Talent into Power and Influence
(à télécharger ou lire en ligne)
By Connie Bruck

In When Hollywood Had a King, the distinguished journalist Connie Bruck tells the sweeping story of MCA and its brilliant leader, a man who transformed the entertainment industry— businessman, politician, tactician, and visionary Lew Wasserman.

The Music Corporation of America was founded in Chicago in 1924 by Dr. Jules Stein, an ophthalmologist with a gift for booking bands. Twelve years later, Stein moved his operations west to Beverly Hills and hired Lew Wasserman. From his meager beginnings as a movie-theater usher in Cleveland, Wasserman ultimately ascended to the post of president of MCA, and the company became the most powerful force in Hollywood, regarded with a mixture of fear and awe.

In his signature black suit and black knit tie, Wasserman took Hollywood by storm. He shifted the balance of power from the studios—which had seven-year contractual strangleholds on the stars—to the talent, who became profit partners. When an antitrust suit forced MCA’s evolution from talent agency to film—and television—production company, it was Wasserman who parlayed the control of a wide variety of entertainment and media products into a new type of Hollywood power base. There was only Washington left to conquer, and conquer it Wasserman did, quietly brokering alliances with Democratic and Republican administrations alike.

That Wasserman’s reach extended from the underworld to the White House only added to his mystique. Among his friends were Teamster boss Jimmy Hoffa, mob lawyer Sidney Korshak, and gangster Moe Dalitz—along with Presidents Johnson, Clinton, and especially Reagan, who enjoyed a particularly close and mutually beneficial relationship with Wasserman. He was equally intimate with Hollywood royalty, from Bette Davis and Jimmy Stewart to Steven Spielberg, who began his career at MCA and once described Wasserman’s eyeglasses as looking like two giant movie screens.

The history of MCA is really the history of a revolution. Lew Wasserman ushered in the Hollywood we know today. He is the link between the old-school moguls with their ironclad studio contracts and the new industry defined by multimedia conglomerates, power agents, multimillionaire actors, and profit sharing. In the hands of Connie Bruck, the story of Lew Wasserman’s rise to power takes on an almost Shakespearean scope. When Hollywood Had a King reveals the industry’s greatest untold story: how a stealthy, enterprising power broker became, for a time, Tinseltown’s absolute monarch.



The Last Mogul | The Nation

The most hated man in Hollywood | Salon.com

MCA, the Mafia and the corruption of Ronald Reagan

The Big Picture: The New Logic of Money and Power in Hollywood - Edward Jay Epstein - Google Livres

L'argent d'Hollywood | Cairn.info

PDF Moldea, Dan - Dark Victory: Ronald Reagan, MCA and the Mob




Sur ce blog:

"Hollywood, D.C.": Hollywood et les grands médias américains non seulement grouillent d'agents de la CIA, ils sont entièrement au service de la CIA

SUPERMOB: How Sidney Korshak And His Criminal Associates Became America's Hidden Power Brokers

En mémoire du journaliste d'enquête Robert I. Friedman (1950-2002)

De Reagan à Sanders

L'ère messianique reaganienne